شناسهٔ خبر: 5754423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

"انصارالله": در صورت ارائه توضیحات سازمان ملل درباره سازوکار مذاکرات، راهی ژنو می‌شویم

نسیم

انصارالله اعلام کرد که اگر سازمان ملل، گفتگوی ژنو را بین هیات رئیس‎جمهور فراری یمن و مخالفان برگزار کند، هیات سیاسی در صنعاء باقی می‌ماند و به جای خود کمیته‌های انقلابی را به ژنو خواهد فرستاد

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم»، منابع نزدیک به انصارالله به پایگاه خبری "العهد" گفتند که آنها منتظر دریافت نامه رسمی سازمان ملل و ارائه توضیح مکانیزم مذاکرات ژنو هستند.

به گفته این منابع، اگر توضیحات لازم سازمان ملل درباره هیات‌های شرکت کننده در کنفرانس یمن در ژنو داده شود، درباره حضور در این کنفرانس تصمیم‎گیری می‎کنیم.

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه این جنبش هیچ نامه‌ای درخصوص تغییر مکانیزم کنفرانس ژنو دریافت نکرده است، ادعای منابع وابسته به سازمان ملل در خصوص ارسال نامه‌ای برای این جنبش به منظور اطمینان درباره نحوه برگزاری رایزنی‌ها را تکذیب کرد.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: ما اصرار داریم که "اسماعیل وُلد الشیخ احمد" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد بگوید چه گروههایی در کنفرانس ژنو حضور خواهند داشت چون نمی توانیم در هیچ گفتگویی بدون آنکه بدانیم چه کسانی حضور خواهند داشت ،شرکت کنیم.

محمد البخیتی افزود فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرده که انصارالله و همپیمانانش، حزب موتمر و همپیمانانش و حزب مشترک و همپیمانانش به علاوه جنبش حرکت جنوب در نشست ژنو حضور خواهند داشت ما مانعی برای شرکت در این کنفرانس و گفتگو ها نداریم.

مذاکرات ژنو قرار است تحت نظارات و وساطت سازمان ملل از فردا(دوشنبه) میان گروه‌های مختلف یمنی در سوئیس برگزار شود. فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با صدور بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه (فردا) ژنو اعلام کرد که رایزنی‌های اولیه و جامع درباره یمن تحت نظارت سازمان ملل در 15 ژوئن (فردا) در ژنو برگزار خواهد شد.

 

نظر شما