شناسهٔ خبر: 57542983 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهروندان بايد حق انتخاب براي تعيين نوع تاکسي داشته باشند

صاحب‌خبر -
شهروندان بايد حق انتخاب براي تعيين نوع تاکسي داشته باشند
خبرگزاری آریا-معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: کرایه تاکسی‌ها باید اصلاح شود و با ارتقای کیفیت و تنوع خدمات، شهروندان حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی مورد نظر خود را داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، جلال بهرامی افزود: نوسازی ناوگان تاکسیرانی نباید به سبک و سیاق پیشین صورت بگیرد و فقط خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنیم بلکه این نوسازی باید در رویکرد و برنامه‌های سازمان تاکسیرانی هم اتفاق بیفتد.
معاون شهردار تهران افزود: امروز خواسته‌های مردم در استفاده از وسیله حمل و نقل تغییر کرده است، بسیاری از شهروندان، حاضرند با رضایت کامل 10 برابر کرایه تاکسی‌های معمولی را به تاکسی‌های اینترنتی بپردازند، زیرا تاکسی‌های آنلاین توانسته‌اند در رقابت با یکدیگر، خدمات و شرایط دلخواه مسافر را فراهم کنند.
جلال بهرامی افزود:باید تلاش کنیم تا نوع و کیفیت خدمات خود را ارتقا داده و به شهروندان حق انتخاب بدهیم به عنوان نمونه، بخشی از شهروندان انتظار دارند هنگام خرید بلیت هواپیما، امکان رزرو تاکسی برای رفت و آمد به فرودگاه را داشته باشند و ما باید این امکان را برای آن‌ها فراهم کنیم.
تحول در فعالیت تاکسی‌های گردشی با نگاه هوشمندسازی
معاون شهردار تهران گفت: تحول در فعالیت تاکسی‌های گردشی با نگاه هوشمندسازی یک ضرورت است و در حال حاضر، ناوگان تاکسیرانی تهران طبق آمار‌های موجود، حدود 80 هزار دستگاه در اختیار دارد که تعدادی از آن‌ها فرسوده شده یا فعالیت مسافربری انجام نمی‌دهند و شماری از آن‌ها نیز در محدوده بازار به باربری می‌پردازند و از وظیفه اصلی خود غافل شده‌اند و از این رو، ناوگان تاکسیرانی و فعالیت تاکسی‌ها، نیازمند نظارت کامل و هوشمند است.
نباید مردم را به استفاده از یک مدل وسیله نقلیه مجبور کنیم
جلال بهرامی گفت: کرایه تاکسی‌ها باید اصلاح شود و با ارتقای کیفیت و تنوع خدمات، شهروندان حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی مورد نظر خود را داشته باشند و در این راستا، از تاکسی‌های وَن در خطوط و پایانه‌ها و از خودرو‌های هیبریدی و برقی به عنوان تاکسی‌های گردشی استفاده کنیم.

نظر شما