شناسهٔ خبر: 57533942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تفاوت اعتراض و اغتشاش از نظر رئیس جمهور

رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: آذر نماد مبارزه با ابردیکتاتور عالم آمریکاست؛ لعن و نفرین بر آمریکا باد که داعش را درست کرد و بعد اسلحه به دست تروریست‌ها داد تا مردم بی گناه و یک کودک را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به همراه پدر و مادرش به شهادت برسانند.

صاحب‌خبر -

آیت الله به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش در دانشگاه تهران ۱۶ آذر را روز ایجاد امید برای کشور دانست و اظهار کرد: این روز نماد و نمود برای فکر، بالندگی و شناخت شرایط و وضعیت برای دانشگاه‌هاست‌.

رئیس جمهور اظهار با تأکید بر این که دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است، افزود: من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان‌ باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم.

وی با تأکید بر اینکه «اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن‌ حرف‌های دانشجویان‌ مصمم هستیم» اظهار کرد: اعتراض یا اغتشاش فرق دارد؛ اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌ شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

وی با یادآوری اینکه «آمریکایی ها دنبال تخریب هستند و می خواهند به‌ جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود» بیان کرد: آنها می خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود، ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آنها نمی دهند.

رئیسی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: ۳۵ هزار معلول نتیجه لشکرکشی‌های شما به افغانستان است ولی با کمال تعجب دم از زندگی می‌زنید. شما می‌خواهید به مردم ایران زندگی بدهید؟!

رئیس جمهور تاکید کرد: مستبدترین‌ و دیکتاتورترین حکومت‌ آمریکاست و ۱۶ آذر نماد مبارزه با ابردیکتاتور عالم آمریکاست؛ لعن و نفرین بر آمریکا باد که داعش را درست کرد و بعد اسلحه به دست تروریست‌ها داد تا مردم بی گناه و یک کودک را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به همراه پدر و مادرش به شهادت برسانند.

رئیسی ایجاد آشوب‌برای ایجاد ناامنی و تعطیلی دانشگاه‌ها و توقف تولید و ناامید کردن مردم را هدف دشمنان دانست و خطاب به دانشجویان گفت: در این شرایط فرزندان عزیزم! تمام تلاش ما باید بر امیدوار کردم هر چه بیشتر مردم باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: نشاط و مشارکت اجتماعی و امید مردم در گروه آن است که هر کسی که مشغول خدمت به مردم است، دشمن را روز به روز نا امیدتر و مایوس تر کند؛ دیدید به‌خاطر تعارف یک مغازه‌دار در کردستان چه بر سر او آورند؟ چه کسی دیکتاتور است؟ دیکتاتور کسی است که مردم عزیز ما را تهدید و تحریم می‌کند و کسی که زندگی مردم را به خطر می اندازد اما به دروغ دم از زندگی می‌ زند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی هست اما آشوب‌ها ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد و دلیل عدم همراهی مردم و دانشجوی ما با این آشوب‌ها هم این است که متوجه پشت پرده این حرکات هستند و آنها را ناکام گذاشته و خواهد گذاشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ‌کدام از وعده‌هایمان‌ را فراموش نمی‌کنیم‌ و دولت می‌خواهد صادق الوعد باشد.

تکمیل می شود...

نظر شما