شناسهٔ خبر: 57531998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یوسفی در صحن مجلس:

«بذرپاش» برنامه‌ای برای ساخت یک میلیون مسکن در سال ندارد

زهرا علیدادی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه‌ای از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه ساخت یک میلیون مسکن در سال ندیدم و نشنیدم که قابل پایش باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: رئیس جمهور شجاع است، زیرا وقتی مشاهده می‌کند وزیری کوتاهی می‌کند، خودش پیش‌قدم می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی می‌خواهیم به فردی رأی دهیم، باید شاخصه تخصص، تجربه و برنامه را مورد بررسی قرار دهیم. در حوزه تخصص با توجه به اینکه یک میلیون مهندس و فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین المللی فعالیت می‌کنند، آیا یک نفر نبود که به مجلس معرفی شود؟

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که بذرپاش در عرصه مدیریتی موفق است، اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، در جایی که موفق بوده‌اید، همانجا بمانید و به مردم خدمت کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه‌ای از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه ساخت یک میلیون مسکن در سال ندیدم و نشنیدم که قابل پایش باشد. همچنین در حوزه حمل و نقل ۲۳۹ هزار کیلومتر راه اصلی وجود دارد که اعتبار امسال آن ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال آینده ۲۱ هزار میلیارد تومان است، در حالی که نیاز ما در این حوزه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که هیچ برنامه‌ای در این حوزه وجود ندارد و فقط عنوان می‌شود که باید تأمین مالی صورت گیرد، اما از کجا قرار است این کار انجام شود.

یوسفی گفت: قطعاً بذرپاش از رستم قاسمی مدیرتر نیست، اما قاسمی هم نتوانست و دولت هم همراهی نکرد. هر چند رئیس جمهور ایستاد و شورای عالی مسکن را تشکیل داد، اما سیستم پولی و مالی کشور اعتقاد دارد، پرداخت تسهیلات و منابع مالی برای حوزه مسکن، تورم زا است. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید درباره برنامه‌های خود برای راه‌های روستایی، ساخت مسکن و کریدورهای بین المللی توضیح دهد.

نظر شما