شناسهٔ خبر: 57510622 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جام جهانی 2022| از آواز پسران «سامبا» تا پایان رویاپردازی‌های ژاپن/ شاهکار دروازه‌بان نایب قهرمان دنیا

تیم‌های ملی برزیل و کرواسی با شکست نماینده‌های آسیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر برگزار شد و برزیل توانست شاهکاری دیگر رقم زند و کرواسی بار دیگر در ضربات پنالتی پیروز میدان نام گیرد.

ژاپن در ادامه رویاپردازی خود در جام جهانی قطر مقابل کرواسی نیز نمایشی دیدنی از خود به ثبت رساند ولی در ضربات پنالتی با شاهکار «لیاکوویچ» مواجه شد و نتوانست به جمع 8 تیم پایانی راه یابد. 

در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی بازی‌های برگزار شده در شب گذشته بپردازیم.

* کرواسی - ژاپن ؛ پایان داستانی شگفت‌انگیز با شاهکار دروازه‌بان

داستان جذاب ژاپن در قطر هم به پایان رسید. داستانی پر از شگفتی و خلق موقعیت‌هایی جذاب. سامورایی‌ها پس از شکست اسپانیا و آلمان در مرحله گروهی و صعود به عنوان صدرنشین در گروه مرگ به مصاف کرواسی رفتند و در آنجا نیز فوق العاده کار کردند. اگر «لیاکوویچ» در دروازه نبود، حالا اسم ژاپن در جمع 8 تیم پایانی جهان نیز ثبت شده بود.

در این مسابقه، ژاپن در نیمه اول نمایشی عالی داشت ولی کرواسی نیز با تجربه خود توانست به بازی بازگردد و توسط ستاره‌هایی مثل «ایوان پریشیچ» گلزنی کند و اقتدار خود را به رخ بکشد. 

با این حال، شگفتی و شاهکار داستان در ضربات پنالتی شکل گرفت. جایی که دروازه‌بان کرواسی به نام «دومنیک لیاکوویچ» 3 پنالتی ژاپنی‌ها را مهار کرد تا باز هم کرواسی در ضربات پنالتی برنده شود.

این تیم تاکنون در 9 جدال پنالتی خود در مسابقات مختلف توانسته 8 بار پیروز میدان شود و به نوعی بسیار خوب بلد است چطور در ضربات پنالتی پیروز میدان نام گیرد. آنها در جام جهانی 2018 نیز با همین تاکتیک به پیروزی رسیدند و توانستند راهی فینال شوند. 

نکته دیگر و جالب توجه این بازی می‌توان به روحیه فوق العاده سرمربی ژاپن اشاره کرد. سرمربی ژاپن با اینکه تیمی ساخته بود که شگفتی بزرگ جام را رقم زد، پس از حذف آبرومندانه از جام جهانی به مقابل تماشاگران حاضر در ورزشگاه «الجنوب» آمد و با خم شدن مقابل آنها، از آنها تشکر کرد.

از طرف دیگر طرفداران ژاپن نیز روحیه مسئولیت پذیری خود را با اینکه شکست خورده بودند، نشان دادند. آنها پس از باخت و حذف از جام جهانی، بار دیگر به تمیز کردن ورزشگاه پرداختند که این موضوع نیز به سوژه دنیا بدل شد.

* برزیل - کره جنوبی ؛ این همان برزیلی است که انتظارش را داشتیم!

نمایش «ژوگوبونیتو» مقابل نماینده آسیا دوباره به منصه ظهور رسید. آنها که در بازی اول مقابل صربستان نمایشی عالی داشتند، در اولین بازی حذفی فوق العاده کار کردند تا یک خط و نشانی جدی برای رقبا بشکند و نشان دهند برای قهرمانی به قطر آمده اند. 

برزیل در همان نیمه اول نسخه کره جنوبی را پیچید. با انواع و اقسام گل ها توانست کره را زمین‌گیر کند و سرود پیروزی بخواند. البته در نیمه دوم کره جنوبی نمایشی مثبت از خود نشان داد و توانست اولین گل خورده «الیسون بکر» را نیز به ثبت رساند و از سنگینی شکست کم کند.

از نکات قابل توجه این مسابقه گلزنی «وینیسیوس» بود. بازیکنی که توانست عنوان جوانترین گلزن برزیل را به نام خود ثبت کند و این عنوان را از «رونالدینیو» که در جام جهانی 2002 گل زده بود، پس گیرد. 

از طرف دیگر، این مسابقه مهمانانی ویژه نیز داشت. کافو، رونالدو نازاریو، روبرتو کارلوس و ریوالدو که عناصری مهم در قهرمانی برزیل در جام جهانی 2002 بودند، در این ورزشگاه حضور داشتند و شاهکار پسربچه های سلسائو را از نزدیک دیدند. 

برزیل و کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر باید در روز جمعه به مصاف هم بروند. 

پایان پیام/

نظر شما