شناسهٔ خبر: 5749968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

نیروهای یمنی کنترل کامل مرکز استان جوف را در اختیار گرفتند

صاحب‌خبر -

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش یمن کنترل شهر الحزم، مرکز استان الجوف را به طور کامل از دست تروریست‌های تکفیری خارج کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تمامی پایگاه‌های نظامی و تاسیسات دولتی را در این شهر در حدود 150 کیلومتری شمال شرق صنعا، پایتخت یمن در اختیار گرفتند.

ارتش یمن همچنین کنترل پایگاه مرزی العقبه و پایگاه نظامی الخنجر در این استان را که تا پیش از این در اختیار پیکارجویان القاعده بود، در دست گرفته است.

خبرگزاری یمنی «سبا» شنبه به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی موفقیت‌آمیز مرکز تجمع عناصر القاعده را در منطقه بئر احمد در عدن هدف قرار دادند که در جریان آن، 90 تن از این عناصر کشته و زخمی شدند.»

به گفته این منبع، ارتش با پشتیبانی کمیته‌های مردمی به حملات خود علیه مواضع القاعده و پیکارجویان گروه تکفیری «الاصلاح» در بئراحمد تا پاکسازی کامل این منطقه ادامه می‌دهد.

این منبع افزود جنگنده‌های سعودی طبق معمول با هدف کمک‌رسانی به تروریست‌ها، برخی از مناطق استان عدن را بمباران می‌کنند و با کمک تسلیحاتی به آنها، مانع از پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی می‌شوند.

ا س ن/م ع/س م ح

 

نظر شما