شناسهٔ خبر: 57487453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد:

زعفران اولویت کشت یزد/۸۰میلیارد تومان از فروش زعفران عاید یزد شد

یزد- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امسال از کشت زعفران بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عاید کشاورزان استان یزد شد.

صاحب‌خبر -

حاجی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یزد اکنون به یکی از قطب های تولید زعفران در کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی شهرستان های استان، سطح زیرکشت زعفران وجود دارد و یزد به چهارمین تولید کننده زعفران کشور تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیرکشت زعفران است که پیش بینی می‌شود از این سطح، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: استان یزد اکنون بعد از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، بزرگترین تولیدکننده طلای سرخ است و بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان به شهرستان بهاباد تعلق دارد.

حاجی حسینی ادامه داد: در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بهاباد حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران در سطح استان، ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم زعفران برداشت می شود، افزود: زعفران تولیدی استان یزد علاوه بر عرضه در بازار برای صادرات به استان خراسان رضوی ارسال می‌شود.

حاجی حسینی با بیان اینکه زعفران از محصولات کم آبخواه است، عنوان کرد: این گیاه از اولویت‌های کشت در استان یزد به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد افزود: پیش بینی می شود با فروش زعفران امسال در سطح استان، بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عاید زعفران کاران استان شود.

نظر شما