شناسهٔ خبر: 57472342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تشریح اقدامات استان بوشهر برای استفاده بهتر از موقعیت جام جهانی | قطری‌ ها مانع‌ تراشی کردند

بوشهر- باستین معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات استان بوشهر برای بهره‌مندی بیشتر از موقعیت جام جهانی فوتبال گفت: قطری‌ها با برخی دستورالعمل‌های متناقض، مانع‌تراشی کردند.

صاحب‌خبر -

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات استان در راستای بهره‌مندی از ظرفیت جام جهانی قطر اظهار داشت: از آذرماه سال 1400 تلاش‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی جام جهانی قطر آغاز شد که در نخستین گام، زمینه‌های فعالیت‌ها و برنامه‌ها مشخص شد.

وی با بیان اینکه ارتباط استان بوشهر با کشور قطر از قبل از جام جهانی بوده و بعد از جام جهانی نیز خواهد بود افزود: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد بوشهر برای تولید محصولات مورد نیاز کشور قطر، ایجاد کنسولگری قطر در بندر بوشهر و تأمین سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های حامل بارهای صادراتی از بنادر استان بوشهر به کشور قطر از اهداف مهم در افزایش ارتباط با قطر بوده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ایجاد ساز و کار بانکی مشخص برای استفاده گردشگران از کارت‌های اعتباری بین‌المللی در کشور نیز از دیگر اقدامات موثر در این راستاست که البته برخی از این اهداف، بلندپروازانه بود.

باستین تصریح کرد: علاوه بر اهداف بلندمدت، برنامه‌های دیگری نیز تدوین و در دستور کار قرار گرفت که انتظار می‌رفت برای ایام جام جهانی عملیاتی شوند؛ اما به دلایل مختلف اجرایی نشدند.

وی اضافه کرد: بزرگترین مانع برای دستیابی این اهداف، ابلاغ دستورالعمل‌های پی‌درپی و بعضاً متناقض کشور قطر بود که با وجود اقدامات موثر صورت گرفته، اما قطر در آخرین روزها مانع‌تراشی کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برقراری خط کشتیرانی مسافری بین دو کشور افزود: برای راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- دوحه (و یا بندر حمد) و حتی خط کشتیرانی کنگان- دوحه (و یا بندر حمد) تلاش‌های زیادی صورت گرفت و حتی مجوز اختصاص سوخت یارانه‌ای برای شناورهای گردشگری از هیأت محترم وزیران اخذ شد.

وی افزود: لایروبی و نوسازی پای اسکله مسافری بندر بوشهر و همچنین اقدامات لازم‌برای نوسازی و بازسازی ترمینال مسافری بندر بوشهر از اقدامات مهم انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: با وجود اقدامات صورت گرفته برای تسهیل صادرات از بنادر استان بوشهر به قطر، این کشور در یک ماه آخر به دلیل محدودیت زیرساخت‌ها، ورود و پهلوگیری کشتی‌های مسافری در بنادر قطر را ممنوع کردند.

وی افزود: ۴۴ درصد صادرات ایران به قطر از طریق بندر دیر انجام شده که نشان دهنده حجم بالای صادراتی بندر دیر به قطر است که امیدوارم این روند بهبود یابد.

نظر شما