شناسهٔ خبر: 57461853 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دو ستاره تیم ملی اروگوئه محروم می‌شوند

یک داور دیگر هم از جام جهانی اخراج شد

دنیل سیبرت، داور آلمانی، احتمالا آخرین قضاوتش را در بازی اروگوئه برابر غنا انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اروگوئه علی رغم پیروزی 0-2 برابر غنا در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر نتوانست به مرحله یک هشتم این مسابقات راه پیدا کند.
تیم ملی کره جنوبی در بازی همزمان موفق شد با نتیجه 1-2 برابر پرتغال به پیروزی برسد و به لطف گل زده بهتر راهی مرحله حذفی جام جهانی شد.
این اتفاق در حالی رخ داد که یکی از بازیکنان غنا در دقایق پایانی خطایی روی کاوانی در محوطه جریمه انجام داد اما داور وسط و کمک داور ویدیویی تصمیم گرفتند که این صحنه را پنالتی اعلام نکنند، تصمیمی که عصبانیت شدید بازیکنان اروگوئه را به دنبال داشت.
وقتی سوت پایان بازی زده شد، بازیکنان اروگوئه به سمت داور هجوم بردند و به شدت به او اعتراض کردند. شاید تصمیم دنیل سیبرت روی آن صحنه درست نبود اما این رفتار نیز چندان محترمانه به نظر نمی‌رسید.
حالا روزنامه اسپانیایی مارکا اعلام کرده است که فیفا قصد دارد محرومیت‌هایی را برای این دو بازیکن در نظر بگیرد. هرچند محرومیت آنها قرار نیست تاثیری در سطح باشگاهی داشته باشد و خیال اتلتیکو مادرید و والنسیا از این نظر راحت است اما احتمالا آنها چند جلسه از همراهی تیم ملی کشورشان محروم خواهند شد و فدراسیون فوتبال اروگوئه نیز با جریمه روبرو می‌شود.
آنها پیش از این نیز در همین جام جهانی از تصمیم داوران درباره پنالتی ضربه خورده بودند. در جریان بازی برابر پرتغال، در حالی که خیمنز روی زمین افتاده بود، دستش با توپ برخورد داشت و در نهایت علیرضا فغانی با مشورت کمک داور ویدیویی پنالتی به سود او اعلام کرد که جنجال بسیاری را به همراه داشت.
داوری ضعیف سیبرت در جریان بازی روز گذشته اروگوئه برابر غنا به احتمال زیاد باعث خواهد شد که او دیگر جایی در این جام جهانی نداشته باشد و به زودی مجبور به ترک قطر شود.

نظر شما