شناسهٔ خبر: 57442052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان مشخص شد

احتمالاً آلودگی غذای توزیع شده در سلف مرکزی در روز سه شنبه مورخ ۱ / ۹ / ۱۴۰۱ به باکتری شیگلاسونئی سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف کننده این وعده غذایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص بروز بیماری گوارشی در دانشگاه صنعتی اصفهان اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع دانشگاهیان گرامی دانشگاه صنعتی اصفهان می‌رساند به دنبال اطلاع معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بروز بیماری گوارشی در تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در تاریخ 3. 9 . 1401  اقدامات متعددی به منظور تشخیص و ارزیابی روند شیوع بیماری و کنترل آن توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت. 

تشکیل جلسه فوری و اعزام تیم واکنش سریع و استقراردر دانشگاه در ساعت 12:30 همان روز، مصاحبه با برخی افراد علامت دار وثبت شرح حال دانشجویان بیمار مقیم خوابگاه، تهیه نمونه های میکروبی و شیمیایی آب و نمونه های انسانی کرونا و التور، آموزش افراد، استقرار پزشک اپیدمیولوژیست در مرکز بهداشت دانشگاه و تکمیل پرسشنامه آنالیز ریسک  مواد غذایی، بازرسی‌های مکرر از شرایط بهداشتی اماکن، بازرسی سامانه فاضلاب و پساب دانشگاه، گندزدایی اماکن و اعلام ممنوعیت موقت طبخ غذا در دانشگاه، از جمله این اقدامات به شمار می رود. 

در ادامه این اعلامیه آمده است: درخصوص علت شیوع این بیماری با بررسی‌های صورت گرفته، احتمالاً آلودگی غذای توزیع شده در سلف مرکزی در روز سه شنبه مورخ 1 / 9 / 1401 به باکتری شیگلاسونئی سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف کننده این وعده غذایی شده و در روزهای بعد و به دنبال تماس این دانشجویان با سایرین، افراد دیگری نیز دچار علائم بیماری شده‌اند.  

پس از انجام اقدامات ذکر شده و به دنبال آزمایشات بعدی، نتایج آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب مطلوب بوده و نتایج نمونه‌های مواد غذایی بررسی شده تا این لحظه نیز بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مطابق استانداردهای لازم است. 

در این راستا مقرر گردید تا ضمن تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرایندهای تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضاهای دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران‌ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت گردد. 

همچنین مقرر گردید تا اطلاع ثانوی ، عرضه غذاهای با ریسک آلودگی از جمله کباب کوبیده  و جوجه کباب  و  محصولات فله ای(دسر،دورچین، سبزی خوردن، لبنیات و ماست خیار) ممنوع  گردد. 

ضدعفونی مستمر کلیه اماکن و فضا های دانشگاه بویژه  رستوران، خوابگاه، سرویس‌های بهداشتی و همچنین رعایت بهداشت فردی و عمومی توصیه اکید به منظور پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام/163

 
 

نظر شما