شناسهٔ خبر: 57439846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ضرغامی عنوان کرد:

دلیجان و نراق از نظر ابنیه تاریخی فوق العاده هستند/ حمایت وزارت میراث فرهنگی از مراکز و مجتمع های گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دلیجان و نراق از نظر ابنیه تاریخی فوق العاده هستند و باید از محل اعتبارات ملی و استانی برای هموار کردن مسیر توسعه گردشگری این منطقه بهره‌برداری بیشتری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ عزت اله ضرغامی عصر امروز با اشاره به بازدید از مراکز گردشگری شهرستان های دلیجان و نراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دلیجان و نراق از نظر ابنیه تاریخی فوق العاده هستند و به رسیدگی و مرمت بیشتر و ایجاد کاربری های مناسب برای حضور مردم نیاز دارند هر چند در این زمینه اقداماتی انجام شده اما کافی نیست.

 
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شهر نراق مجموعه‌ای از همه ی موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ادامه داد: باید از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و بازسازی آثار تاریحی بهره‌برداری بیشتری شود و مسیر توسعه گردشگری این منطقه هموار گردد.
 
ضرغامی همچنین غار نخجیر دلیجان را یکی از بهترین جاذبه های تاریخی و نعمت بزرگ خدادادی عنوان کرد و افزود: در کمتر منطقه ای از دنیا چنین موقعیتی وجود دارد.
 
وی ابراز امیدواری کرد با غنای بالا و حفظ انگیزه سرمایه گذاران در آینده‌ای نزدیک استان مرکزی چهره بهتری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته باشد.
 
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از تصویب استمهال وام‌های مراکز گردشگری تا ۲ سال در شورای اقتصاد کشور گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارائه مجوزهای مجتمع های گردشگری خانواده محور اهتمام ویژه دارد.
 
انتهای پیام/

نظر شما