شناسهٔ خبر: 57436742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

"حکیم" جانشین "نانسی پلوسی" شد 

این برای اولین بار است یک رنگین پوست، رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان امریکا می شود.

صاحب‌خبر -

برای اولین بار در تاریخ امریکا،  یک رنگین پوست، به عنوان رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان انتخاب شد.

به گزارش عصرایران، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا رهبر این فراکسیون را انتخاب کردند. او "حکیم جفرز" (Hakeem Jeffries)  52 ساله وکیل دادگستری از اهالی نیویورک است. حکیم به مدت 10 سال در مجلس نمایندگان عضویت دارد. 

وی بعد از انتخاب به این سمت مهم در کنگره، وعده داد قدرت را به اعضای کمیسون ها بازگرداند و به نمایندگان جدید، نقش بزرگتری در تهیه قوانین و داشتن سمت های ارشد داده شود. 

"حکیم جفرز" نماینده مجلس نمایندگان امریکا از ایالت نیویورک - او به عنوان رئیس فراکسیون حزب دموکرات در مجلس نمایندگان انتخاب شد

تا قبل از این نانسی پلوسی رهبری اعضای دموکرات و همزمان ریاست مجلس نمایندگان را برعهده داشت.

 وی به دلیل موضع گیری ها و اتفاقات از جمله مخالف شدید با ترامپ و سفر به تایوان مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی جهان بود. بازداشت همسرش به دلیل رانندگی در حالت مستی و حمله یک مهاجم تندرو به خانه اش و زخمی کردن همسر با چکش از دیگر اتفاقات بود.

نانسی پلوسی هم به تازگی گفت نسل جدید از رهبران دموکرات، "بازتاب پویایی و تنوع در ملت بزرگ امریکا"ست.

حکیم جفرز

او تحصیلکرده دانشگاه های جورج تاون و بینگهمتون است. حکیم ضمن تشکر از رهبری نانسی پلوسی گفت دموکرات ها آماده همکاری و ایجاد فرصت های شراکت با جمهوری خواهان و کار با  آنها هستند. حکیم با این حال تاکید کرد حزب دموکرات تا جایی که لازم باشد در برابر افراط گرایی ها مقاومت خواهد کرد.

نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان و رهبر سابق فراکسیون حزب دموکرات در مجلس


حکیم درباره برنامه آینده دموکرات ها در مجلس نمایندگان گفته است باید برای مبارزه با تورم، دفاع از دموکراسی مان، آزادی فرزندآوری، استقبال از آمریکایی های جدید، تقویت حمایت مساوی براساس قانون و بهبود سلامت عمومی در سراسر کشور تلاش بیشتری داشت. 

نزدیکان حکیم، او را باکفایت، باتجربه و مورد احترام همکارانش توصیف کرده اند. وی در مصاحبه قدیمی، خود را "پیشرو و واقع گرا" دانسته و گفته بود "روح خدمت عمومی" را از والدینش دریافت کرده است. پدر و مادر حکیم هر دو کارمند دولت بودند. مادرش (مارلاند) کارشناس مسائل اجتماعی و پدرش (لانیدا) هم به عنوان مشاور در زمینه مبارزه با مصرف با مواد مخدر فعالیت می کرد.

کنگره امریکا

با برگزاری انتخابات اخیر کنگره، دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را از دست دادند. بعد از آن نانسی پلوسی از رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان و ریاست این مجلس کناره گیری کرد اما همچنان به عنوان نماینده ایالت کالیفورنیا به کار خود ادامه می دهد.

در دوره جدید مجلس نمایندگان، دموکرات ها فراکسیون اقلیت و جمهوری خواهان فراکسیون اکثریت خواهند بود.

مجلس نمایندگان - کنگره امریکا

پیش بینی می شود "کیفن مکارثی" رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، ریاست مجلس را نیز برعهده بگیرد. رئیس مجلس نمایندگان در سلسله مراتب، بعد از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، مقام رتبه سوم کشور است.

انتخاب حکیم به ریاست فراکسیون دموکرات در مجلس نمایندگان از نظر رنگین پوست بودن و سن کم او در مقایسه با دیگر اعضای سابقه وقدرتمند این فراکسیون قابل توجه است. حکیم 52 ساله نسبت به نانسی پلوسی 82 ساله، 30 سال کوچکتر است. 

پارلمان آمریکا (کنگره) از دو مجلس نمایندگان (435 عضو) و سنا (100 عضو) تشکیل شده است. تبدیل طرح به قانون نیازمند تصویب آن در دو مجلس است.

کنگره آمریکا (پارلمان) - واشنگتن دی سی

 

مجلس سنا - کنگره آمریکا - واشنگتن دی سی

نظر شما