شناسهٔ خبر: 57431587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور/ کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای هوا در روزهای آینده

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای اردبیل، سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی ،شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در برخی نقاط غربی استان‌های قزوین ، البرز و شمال تهران باران‌های پراکنده را انتظار داریم، ادامه داد: فردا شاهد تداوم این وضعیت در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه با نفوذ جریانات شمالی به غرب دریای خزر بارش در اردبیل و غرب گیلان تشدید می‌شود، افزود: با گذر تراز میانی جو از شمال غرب ایران در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین ، تهران ، البرز ،بارش همراه با وزش باد رخ می‌دهد.

نقشینه اظهار کرد: طی روز یکشنبه از میزان بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می شود و درشرق استان اردبیل، سواحل شمال، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر این بارش ها به صورت برف رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما در اکثر نقاط کشور به ویژه نوار شمالی ایران مواجه هستیم، عنوان کرد: در روز یکشنبه مرکز خلیح فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور توضیح داد: امروز بارش پراکنده باران را در استان تهران انتظار داریم که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف رخ می‌دهد. بیشینه دمای تهران طی سه روز آینده حدود ۱۴ درجه و کمینه دما امروز ۸ درجه گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما