شناسهٔ خبر: 57396929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲میلیون بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد

ایلام- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: دو میلیون و ۷۰۰ بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد که سهم استان ۲۶ مورد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد آئینی در نشست ستاد بازآفرینی شهری در ایلام اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد که سهم استان ایلام ۲۶ بنای ناپایدار است که بازآفرینی می‌شوند.

وی با اشاره به بازسازی بناهای فرسوده افزود: مردم می‌توانند از همه تخفیفات و حمایت‌های نهضت ملی بدون نیاز به فرم جیم سبز و سابقه سکونت و مالکیت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه یادآور شد: خط اعتباری ویژه‌ای که برای نوسازی بافت فرسوده در سال ۱۴۰۰ تدارک دیده شده در تهران ۴۵۰ میلیون، در کلان شهرها ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرهای کشور ۳۵۰ میلیون است که در استان ایلام همه شهرها مشمول این ۳۵۰ میلیون می‌شوند که ۱۵۰ میلیون آن صفر درصد و مابقی ۱۸ درصد می‌باشد.

آئینی مطرح کرد: مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این است که به عنوان ضوابط و سیاست‌های تشویقی، نوسازی بافت‌های فرسوده را تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: برای بناهای کوچک مقیاس نیز پروانه ساخت صادر می‌شود و هیچ بنایی در بافت‌های فرسوده معطل پروانه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: سکونت‌های غیر رسمی اسناد مالکیتشان در اختیار دولت و وزارت راه و شهر سازی است در قالب آیین نامه اجرایی بند کاف تبصره ۱۱ می‌توانند نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

نظر شما