شناسهٔ خبر: 57372953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام جهانی 2022؛

ژاپن 0 - کاستاریکا 1؛ بردی بر خلاف پیش بینی ها

صاحب‌خبر -
ژاپن 0 - کاستاریکا 1؛ بردی بر خلاف پیش بینی ها
خبرگزاری آریا- ژاپن مقابل کاستاریکا قرار گرفت و برخلاف پیش بینی ها شکست خورد.  
به گزارش آریا، کاستاریکا با یک واکنش مناسب به شکست سنگین در بازی اول، ژاپن را بر خلاف همه پیش بینی ها از پیش رو برداشت؛ حالا همه تیم های این گروه شانس صدرنشینی دارند! وضعیت گروه D با موفقیت بزرگی که کاستاریکا به دست آورد، از این رو به آن رو شد. کاستاریکایی که در بازی اول مقابل اسپانیا له شده بود، حالا روی کاغذ شانس صدرنشینی دارد؛ آن هم با پیروزی مقابل ژاپنی که آلمان را در گام اول شگفت زده کرد. کیشر فولر اولین شوت در چارچوب کاستاریکا در این جام را به گل تبدیل کرد تا همراه با یک عملکرد دفاعی عالی، ژاپن زمین گیر شود. ژاپنی ها در نفوذ به دفاع نفوذ ناپذیر کاستاریکا ناکام ماندند و از این بابت سرمربی این تیم می تواند بابت تغییرات زیاد در ترکیب اولیه، مورد سرزنش قرار بگیرد.  
شروع جام جهانی 2022 برای ژاپنی‌ها که با فرهنگ خاص و منحصربه فردشان حاضران در قطر را  تحت تاثیر قرار داده‌اند رویایی بود و آنها موفق شدند شکست در نیمه اول مقابل شاگردان هانسی فیلیک را با پیروزی در نیمه دوم عوض کنند. همین نمایش امیدواری زیادی میان هواداران ژاپن ایجاد کرده بود که در دیدار دوم هم سه امتیاز دوم کسب شود و یک صعود دیگر در تاریخ فوتبال جام جهانی برای آبی‌پوشان رقم بخورد ولی چیزی که رخ داد پیش از آغاز مسابقه قابل تصور نبود و با وجود نمایش خوبی که شاگردان هاجیمه موریاسو داشتند در پایان این کاستاریکا بود که از تک موقعیت‌های خود استفاده کرد و سه امتیاز را در جدول به حساب خودش واریز کرد.
این شکست تلخ حالا ژاپنی‌ها را در شرایط بسیار دشواری قرار داده و ممکن است رویای صعود آنها بر باد برود. در پایان مسابقه هم به همین دلیل بازیکنان تیم ملی این کشور به سمت تماشاگران حاضر در ورزشگاه احمدبن علی رفتند و از آنها به خاطر باخت غیر منتظره ای که داشتند عذرخواهی کردند.
ژاپن در سومین مسابقه باید به مصاف اسپانیا برود که موفق شده بود در دیدار اول با نتیجه 7 بر صفر کاستاریکا را از پیش رو بردارد.
سنگین‌ترین شکست دور اول رقابت‌های جام جهانی در حالی به نام کاستاریکا شگفتی‌ساز جام جهانی 2014 ثبت شد که شاگردان سوآرز در بخش دفاعی و هجومی آماری فاجعه‌بار داشتند و 7 مرتبه دروازه کیلور ناواس مقابل ماتادورها باز شد تا امید زیادی به بازگشت آنها مقابل تیمی که آلمانِ قدرتمند را از پیش رو برداشته بود، نباشد؛ با این حال فوتبال یکبار دیگر ذات خود را به نمایش درآورد.
قرمزپوشان کاستاریکایی با امید کمی به مصاف ژاپنِ منظم آمده بودند و در جریان مسابقه هم این شاگردان موریاسو بودند که عملکرد بهتری از حریف خود ارائه کردند. آنها بارها روی دروازه کیلور ناواس موقعیت ایجاد کردند ولی بی‌دقتی و تلاش جانانه کاستاریکایی‌ها مانع از پیش افتادن سامورائی‌ها شد تا در 10 دقیقه پایانی اتفاق غیرمنتظره رخ بدهد که شاگردان سوآرز با گل فولر کیشر پیش بیفتند.
در زمان‌های باقی مانده تا سوت پایان مسابقه هم تیم ژاپن بازی برتری نسبت به کاستاریکا ارائه کرد ولی آنها با دفاع منسجم مقابل حملات ایستادند تا وقتی بازی تمام شد اینطور که در تصاویر ثبت شده اشک شوق بریزند و بازگشت‌شان به تورنمنت را جشن بگیرند. پس از ایران و استرالیا که در دور اول شکست‌های سنگینی را تجربه کردند ولی در مسابقه دوم جبران کردند، کاستاریکا سومین تیمی به شمار می رود که در اوج ناامیدی بار دیگر امیدهایش را برای صعود زنده نگه داشت. کاستاریکا در بازی سوم البته باید به مصاف آلمانی برود که حتی در صورت شکست برابر اسپانیا هم در روز پایانی با توجه به باخت ژاپن، شانس صعود دارد.

نظر شما