شناسهٔ خبر: 57353638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

۸۰ درصد معلمان مزایای «رتبه یک» قانون رتبه‌بندی را دریافت کردند

صاحب‌خبر -
 
 
 
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع پرداختی‌های فرهنگیان در ماه آبان و ماه آینده همچنین موضوع کسورات حقوق آنان توضیحاتی داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد با بیان گزارش عملکردی از فعالیت این معاونت درخصوص اجرای رتبه‌بندی ضمن تشکر از پیگیری جدی وزیر آموزش و پرورش و قدردانی از همراهی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.
ستاری فرد افزود: ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شده که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی سه هزار امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله مندی است‌. درخصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است. با این حال، طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتا مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.
وی درباره ادامه برنامه این معاونت بیان داشت: برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی‌الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

نظر شما