شناسهٔ خبر: 57349618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ورزش بانوان

خداحافظی «اکرم خدابنده» از تیم ملی؛ کاپیتان تیم ملی تکواندو به حرمت قلب‌های غمگین مردم خداحافظی کرد

اکرم خدابنده،کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان ایران پس از پایان مسابقات جهانی مکزیک از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت انصاف نیوز، در حدود دوماه گذشته چندین ورزشکار در رشته‌های ورزشی مختلف اقدام به کناره‌گیری از بازی‌های ملی کردند و حالا نوبت به کاپیتان ۳۱ ساله تیم ملی بانوان تکواندو رسید تا پس از پایان رقابت جهانی مکزیک که برای تیم بانوان مدالی را به همراه نداشت با انتشار متنی خاص از تیم ملی کناره‌گیری کند.

اکرم خدابنده تکواندوکار کرجی ایران حضوری ۱۲ ساله و مداوم در تیمهای ملی رده‌های مختلف تکواندو ایران را تجربه کرده بود و به افتخاراتی همچون، نایب قهرمانی دانشجویان آسیا ۲۰۱۱ قزاقستان قهرمانی کشورهای اسلامی ۲۰۱۳ اندونزی نایب قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ ازبکستان نایب قهرمانی بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره قهرمانی ارتشهای جهان ۲۰۱۴ تهران قهرمانی المپیک دانشجویان جهان ۲۰۱۵ کره سومی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ فیلیپین نایب قهرمانی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ باکو دست یافته بود؛ از او به عنوان تنها تکواندوکار زن ایرانی قهرمان رقابتهای دانشجویان جهان یاد میشود.

حالا اما خداحافظی اکرم خدابنده از تیم ملی به طور ناگهانی دوران ورزشی یکی از تکواندوکاران نامدار زن ایرانی را برای همیشه به پایان رساند.

خدابنده در متن اینستاگرامی خداحافظی خود نوشت:

«بعد از ۱۲ سال عضو تیم ملی تکواندو بودن این‌بار به حرمت قلب‌های غمگین مردمم در این روزهای سرد و سخت استخوان‌سوز با قلبی پر از درد از تیم ملی ایران خداحافظی می‌کنم و اینگونه می‌نویسم به نام تکواندو و به نام ریاضت‌هایش، سختی‌هایش، سکوهایش، مدال‌هایش، فریاد خاموش خود را بانگ می‌زنم خداحافظ عشق من و با تمام وجود و چشمانی پر از اشک تو را فریاد و خداحافظی می‌کنم و تو را به آغوش بی‌رحم و با رحم سرنوشت می‌سپارم.»

اکرم خدابنده,خداحافظی اکرم خدابنده

***

کناره‌گیری مربی تیم ملی تکواندو بانوان

مربی تیم ملی تکواندو بانوان از پایان همکاری با این تیم خبر داد.

اکرم خدابنده,خداحافظی اکرم خدابنده

ندا زارع همراه با مهروز ساعی دو مربی حاضر در کادر فنی تیم ملی بودند و به مینو مداح در قامت سرمربی کمک می‌کردند. ابتدا خبر آمد اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان تصمیم به خداحافظی گرفته و حالا زارع با انتشار پستی در فضای مجازی از تیم ملی کنار رفته است.

او سال ۱۳۹۸ با اعلام کمیته فنی دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، به عنوان بهترین مربی این رویداد انتخاب شد.

زارع در صفحه شخصی خود نوشت:

پس از سال‌ها تلاش و زحمت در راستای پرورش استعدادهای دختران سرزمینم، در این مقطع به علت عدم وجود شرایط مناسب برای همکاری در تیم ملی تکواندو، کناره‌گیری خود را اعلام می‌کنم. اعلام این تصمیم را موکول به اتمام مسابقات جهانی کردم تا هیچ لطمه‌ای به بازیکنان و تیم ملی وارد نگردد و در این مدت با تمام وجود در خدمت تیم ملی و بازیکنان بودم و اجازه ندادم که این تصمیم کوچکترین خدشه‌ای به ایفای وظیفه‌ام به عنوان مربی وارد سازد.

نظر شما