شناسهٔ خبر: 57325591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قیمت نفت در بحبوحه اختلاف بر سر سقف قیمت نفت خام روسیه در حال افزایش است

صاحب‌خبر -
قیمت نفت در بحبوحه اختلاف بر سر سقف قیمت نفت خام روسیه در حال افزایش است
خبرگزاری آریا-نفت در معاملات اولیه (جمعه 25-11-2022) افزایش یافت و برخی از ضررهای هفته را  که ناشی از نگرانی ها در مورد تقاضای چین و انتظارات مبنی بر اینکه سقف قیمت بالای پیشنهادی گروه هفت برای نفت روسیه باعث حفظ جریان عرضه شده بود؛کاهش داد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛ بهای معاملات آتی نفت برنت با 13 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 85.47 دلار در هر بشکه در ساعت 0121 GMT رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 35 سنت یا 0.5 درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه به 78.32 دلار در هر بشکه رسید. به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری در ایالات متحده، هیچ توافقی برای WTI در روز پنجشنبه صورت نگرفت.

دیپلمات‌های گروه هفت و اتحادیه اروپا سقف قیمت نفت روسیه را بین 65 تا 70 دلار در هر بشکه با هدف محدود کردن درآمدهایی که هزینه حمله نظامی مسکو به اوکراین را بدون ایجاد اختلال در بازارهای جهانی نفت تأمین می‌کند، مورد بحث قرار داده‌اند.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی به مشتریان گفتند: «بازار (سقف قیمت) را بسیار بالا می‌داند که خطر اقدامات تلافی جویانه مسکو را کاهش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو به هیچ کشوری که به سقف قیمتی بپیوندد، نفت و گاز عرضه نمی‌کند .

تحلیلگران ANZ Research همچنین گفتند که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد افزایش موارد COVID-19 در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، شروع به تأثیرگذاری بر تقاضای سوخت کرده است.

آنها افزودند: اینها بادهای معکوس برای تقاضای نفت است و علاوه بر ضعف دلار، زمینه منفی برای قیمت نفت خام نیز وجود دارد.


نظر شما