شناسهٔ خبر: 5732200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تراز | لینک خبر

حمله موشکی به گارد مرزی سعودی

تراز: شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این خبر به جزئیاتت بیشتری اشاره نکرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش تراز ، خبر دیگر یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یک دستگاه تانک را در منطقه الصبه در مرزها با استان جیزان عربستان و یک دستگاه تانک را نیز در منطقه ظهران الجنوب منهدم کردند.
جنگنده های سعودی خانه یکی از شهروندان را در منطقه دماج در استان صعده بمباران کردند  ، که بر اثر آن شماری شهید و تعداد زخمی شدند.
منابع آگاه  یمنی خبر حمله موشکی انصار الله یمن به مسجدی در استان نجران هنگام برپایی نماز جمعه  را  تکذیب کردند.
احمد العسیری سخنگوی ائتلاف به اصطلاح سعودی مدعی شده بود انصار الله یمن مسجدی را در نجران عربستان هدف حمله موشکی قرار داده که در پی آن دو نفر کشته و شمار دیگری زخمی شده اند.
این درحالی است که ،  هیچ یک از شبکه های همسو با محور به اصطلاح ائتلاف سعودی  از جمله الجزیره ، العربیه ، الاخباریه سعودی و اسکای نیوز عربی تاکنون خبری درباره اصابت موشک به مسجد در عربستان منشتر نکردند.
سازمان یونسکو  ضمن محکوم کردن حملات سعودی ها  به میراث فرهنگی یمن اعلام کرد: شهر قدیمی صنعا جواهر شهرهای قدیمی جهان است .
خبر دیگر  جنگنده های سعودی مرکز پلیس شهر عتق را در استان شبوه دو بار بمباران کردند.هنوز خبری از خسارات و تلفات احتمالی این مرکز گزارش نشده است .
در صحنه سیاسی نیز سخنگوی گروه انصار الله یمن  اعلام کرد : هنوز نمی دانیم کدام یک از  احزاب و گروههای یمنی در کنفرانس صلح  ژنو شرکت خواهند داشت.
محمد عبد السلام گفت:« اسماعیل ولد الشیخ  نماینده ویژه سازمان ملل در یمن تاکنون هیچ توضیح رسمی درباره شخصیت های سیاسی یمن که قرار است در کنفرانس ژنو حضور داشته باشند ، به ما نداده است و ما درباره افراد دعوت شده  به کنفرانس ژنو کاملا بی اطلاع هستیم ».
قرار بود کنفرانس  نمایندگان احزاب و گروههای سیاسی یمن با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران داخلی این کشور فردا در ژنو برگزار شود اما سازمان ملل به عنوان ناظر این گفتگوها دیشب اعلام کرد کنفرانس ژنو با یک روز تاخیر (دوشنبه) برگزارخواهد شد .
 سازمان ملل علت تعویق یک روزه کنفرانس ژنو را  تاخیر در ورود یکی از هیئت های شرکت کننده در این کنفرانس اعلام کرد .
 کنفرانس ژنو با حضور احزاب و گروههای سیاسی اصلی یمن از جمله نمایندگان دولت مستعفی،  گروه انصار الله و نیز حزب علی عبد الله صالح  رئیس جمهور اسبق یمن تحت  نظارت سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

نظر شما