شناسهٔ خبر: 57320868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الهیان: مجامع حقوق بشری با دروغ درباره ایران اعتبار خود را کم می‌کنند/ جنایت‌های غرب را به آنها گوشزد کردیم

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس، آمریکا و کشورهای غربی را حامی اصلی نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران دانست و گفت: این کشورها عنوان حقوق بشر را ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خودشان قرار دادند.

صاحب‌خبر -

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره نشست امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: این نشست اگرچه با پیشنهاد دو کشور آلمان و ایسلند برگزار شد، اما مشخص است که یک ائتلاف بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران بانی آن است.

 

الهیان افزود: بناست تا در این نشست، قطعنامه ای علیه کشورمان تصویب شود که در پیش نویس آن انواع اتهامات -که پیش از این آنها را درسانه‌های خارجی دیدیم- علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بخشی از یک طرح کلان است که طی آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی می خواهند ائتلافی علیه ایران شکل بدهند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: اینها همان کشورهایی هستند که سرویس‌های امنیتی‌شان در یکی دو ماه اخیر  در اقلیم کردستان عراق چندین نشست هماهنگی داشتند و در این نشست ها، گروهک‌های تروریستی مثل دموکرات و کومله را تجهیز و تامین مالی کردند، آموزش دادند و آنها را با هم هماهنگ کردند و البته تروریستهای دیگری مثل داعش و منافقین هم از آن بی بهره نبودند.

الهیان اضافه کرد: آنها با طراحی هایی که در رسانه و تجهیز گروهک‌ها داشتند، باعث و بانی کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما ازجمله زنان و کودکان هستند.

وی ادامه داد: اینها همان کشورهایی هستند که شعار «زن، زندگی، آزادی» می دهند ولی با تحریم‌هایی که علیه ملت ایران داشتند مسئول فوت تعداد زیادی از زنان و کودکان ایرانی هستند. اینها حامیان تروریستهایی هستند که در این دو ماه جان تعدادی از زنان و کودکان ما را گرفتند، پس صلاحیت صحبت کردن درباره حقوق بشر و زنان و کودکان را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به موضوعات طرح شده در پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل، تصریح کرد: کاملاً مشخص است که آنها حقوق بشر را ابزاری برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی خود قرار داده‌اند.

الهیان یادآور شد: در پاسخ به این پیش نویس، جمهوری اسلامی ایران نیز بیانیه ای صادر کرد که در این شورا نیز قرائت شد و در آن از کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه که به دنبال هجمه بین المللی علیه ایران هستند، سوال کردیم که چطور پاسخگوی اقدامات قهری و یکجانبه‌شان در تحریم هایی هستند که حق سلامت ملت ایران را زیر پا گذاشته است؟

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: در این بیانیه به حمایت این کشورها از تروریسمی اشاره شده که مسئول شهادت 17 هزار انسان بیگناه در ایران است.

 

الهیان خاطرنشان کرد: همچنین در این بیانیه به نقش آلمان در تجهیز ارتش صدام به بمب‌های شیمیایی اشاره شده که موجب شهادت 13 هزار نفر و مجروحیت 100 هزار نفر شد که الان نیز گهگاهی خبر شهادت برخی از این افراد منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این بیانیه به تفصیل گفتیم که پس از فوت خانم مهسا امینی که برای همه ما تاسف‌بار بود، مجلس شورای اسلامی کمیته مستقلی تشکیل داد و در این باره تحقیق کرد و دلایل فوت را هم ارائه داد و حتی پرونده قضایی تشکیل شد.

الهیان تاکید کرد: اظهارات عجولانه غربی ها و مداخله آنها در امور داخلی کشورمان پذیرفتنی نیست و آنچه آنها تجمعات مسالمت آمیز می‌نامند، در حقیقت شورش هایی است که جان مردم بی گناه را به خطر انداخته که نمونه آن را در شیراز، و ایذه و مشهد و اصفهان و دیگر شهرها دیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این بیانیه همچنین به موضوع رسانه های فارسی زبان خارج از کشور اشاره شده که دائم مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می کنند و آموزش ساخت بمب های دست ساز می دهند که نتیجه آن، شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از ماموران انتظامی و امنیتی و نیز مردم عادی است.

الهیان تصریح کرد: البته همه این گزارش ها پیش از این نیز به سازمان ملل ارائه و اقدامات مخرب این کشورها در قبال ایران تذکر داده شده اما در این بیانیه هم مجدداً مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش دیگری از بیانیه، اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول این 43 سال در حوزه حقوق زنان همراه با آمار و ارقام و مستندات بازگو شده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی برای رای مثبت به پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آنچه مشهود است این است که این کشورها در این پیش نویس نشان دادند هیچ ابایی از گفتن دروغ و تهمت و ابزار قرار دادن عنوان حقوق بشر برای رسیدن به اغراضشان ندارند و همین مسئله موجب بی اعتیار شدن مجامع بین‌المللی در حوزه حقوق بشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما