شناسهٔ خبر: 57287726 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر جعفر حسین:

مطالعات ايران درباره تغيير اقليم از تحقيقات معتبر جهاني است

صاحب‌خبر -
مطالعات ايران درباره تغيير اقليم از تحقيقات معتبر جهاني است
خبرگزاری آریا-نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران مطالعات جمهوری اسلامی ایران درباره تغییرات آب و هوایی و اقلیم را در زمره تحقیقات معتبر جهانی خواند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر جعفر حسین با بیان این مطلب در نشست «بهبود مصرف انرژی در بخش بهداشت و درمان در پاسخ به تغییر اقلیم» که با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و سازمان بهداشت جهانی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دولت ایران با همکاری ما و یونیدو در حال انجام یک طرح مشترک درباره نتایج تغییرات آب و هوایی و اقلیم در حوزه سلامت است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی با بیان این که این طرح به صورت آزمایشی در استان‌های گلستان و کهکیلویه و بویراحمد در حال انجام است، افزود: چندی پیش کارگاهی در همین زمینه در استان گلستان برگزار شد و نشان از تلاش دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اهتمام دولت ایران در انجام طرح داشت.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با تأکید براین که سازمان بهداشت جهانی و یونیدو بر انجام تعهدات خود در قبال این طرح مصمم است، افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر سازمان بهداشت جهانی در آخرین اطلاعیه مشترک شان خصوص تغییر اقلیم بر ساختار و بافت جوامع اشاره کردند و بر توجه جدی به مواردی از جمله آلودگی هوا و آب ناسالم که ناشی از پیامد‌های این تغییرات است تأکید کردند.
دکتر جعفر حسین با اشاره به این که بسیاری از کشور‌ها فاقد این طرح هستند، ادامه داد: ایران مطالعات خوبی در بخش سلامت محیط و کار مبتنی بر تأثیرات محیط زیست بر ساختار سلامت انجام داده که یکی از مطالعات قابل اتکاء در سطح جهان در این زمینه است.
وی گفت: توجه به مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت در تمام بخش‌ها به انجام کار‌های بزرگ درباره تغییرات آب و هوایی و اقیلم کمک خواهد کرد. خوشبختانه ایران بر تعهد جهانی خود مبنی بر کاهش ردپای کربن در میان مدت و دراز مدت پایبند بوده است.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به پیچیدگی‌های روابط بین الملل ایران به علت تحریم‌ها افزود: در عین حال ایران با وجود چنین مشکلاتی تعهد خود را برای انجام طرح مشترک با سازمان بهداشت جهانی و یونیدو نشان داده و این بهترین خدماتی است که یک دولت می‌تواند در جهت توسعه سلامت ارائه دهد.

نظر شما