شناسهٔ خبر: 57264507 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش زنده آریا

انگلیس 6- ایران 2 شکستی تلخ

صاحب‌خبر -
انگلیس 6- ایران 2  شکستی تلخ
خبرگزاری آریا-بازی نخست ایران در برابر انگلیس با حساسیت های ویژه و فضای روانی منفی علیه تیم ملی برگزار شدو نیمه اول با سه گل به سود انگلستان به پایان رسید.
در حالی که بازیکنان ایرانی امیدوار بودند تحت هدایت کارلوس کی‌روش به عنوان یکی از باسابقه‌ترین سرمربیان این دوره از مسابقات، بتوانند برابر یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این تورنمنت، نمایش قابل قبولی داشته و حتی آن طور که سرمربی پرتغالی گفته، برای پیروزی تلاش کنند و از سوی دیگر، سه‌شیرها به جهت خط و نشان کشیدن برای سایر مدعیان جام، با تمام قدرت در جستجوی برداشتن گامی محکم به سمت قهرمانی برداشتند
گزارش بازی با بهره‌گیری از سایت ورزش سه:

در سومین دقیقه مسابقه، اولین برخورد حساس بازی پیش آمد و در محوطه جریمه روی کرنر ارسالی از سوی تریپیه، روزبه چشمی با هری مگوایر دچار برخورد شد که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

تا ششمین دقیقه مسابقه هنوز تیم ایران در زمین انگلیس صاحب توپ نشده است و فشار شدید سه‌شیرها روی زمین ایران، بازی را تحت تاثیر قرار داده است.

روی یک ضربه ایستگاهی، شروع ناگهانی بازی توسط تریپیه این فرصت را به وجود آورد تا هری کین توپ را به دهانه دروازه ارسال کند که پس از خروج ناموفق بیرانوند، هری مگوایر موفق به استفاده از موقعیت نشد و توپ به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

برخورد شدید بیرانوند و سیدمجید حسینی روی ارسال هری کین، مصدومیت بیرانوند را به همراه داشته و نزدیک به سه دقیقه از توقف بازی می‌گذرد. سیدحسین حسینی به عنوان گلر دوم ایران در حال گرم کردن خودش است تا در صورت نیاز وارد زمین شود.

چیزی نزدیک به هفت دقیقه از زمان بازی صرف مصدومیت بیرانوند شد که به دلیل برخورد شدید، در ناحیه بینی دچار تورم شدید شده اما در هرصورت در زمین باقی ماند تا بازی در دقیقه 15 از سر گرفته شود.

سرانجام علیرضا بیرانوند با صدا کردن روزبه چشمی، از او خواست تا درخواست تعویضش را به داور انتقال دهد. سید حسین حسینی که در مقابل سنگال نمایش درخشانی داشت، از لحظاتی دیگر در ترکیب ایران قرار می‌گیرد تا حساس ترین مسابقه دوران فوتبالی‌اش را تجربه کند.

سیدحسین حسینی در دقیقه 20 بازی به جای علیرضا بیرانوند، وارد زمین شد.

بعد از وقفه پیش آمده در بازی به دلیل تعویض بیرانوند، بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند و کمی از فشار اولیه بازی روی آنها کاسته شده است.

علیرضا جهانبخش به دلیل خطای شدید روی لوک شاو، در بیست و چهارمین دقیقه مسابقه با کارت زرد داور مواجه شد.

روی یک ضدحمله بازیکنان انگلیس توسط ساکا پشت محوطه ایران صاحب توپ شدند که ضربه فنی این بازیکن با پای چپ در دقیقه 27 بازی توسط حسینی مهار شد.

کار ترکیبی فوق‌العاده بازیکنان انگلیس در دقیقه 30 بازی یک فرصت گلزنی عالی برای انگلیس به وجود آورد اما ضربه ماونت از روی خط شش قدم با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

روی چندمین ارسال لوک شاو به محوطه جریمه، بلینگهام که از مرکز زمین خودش را به دهانه دروازه ایران رسانده بود، با یک ضربه سر دقیق دروازه حسینی را باز کرد تا نخستین گل بازی به ثمر برسد.

روی ارسال دقیقه 43 لوک شاو، هری مگوایر با یک ضربه سر توپ برا برای باکایو ساکا آماده کرد و ضربه والی این بازیکن پس از برخورد با طارمی به زیر طاق دروازه رفت تا حسینی برای دومین بار توپ را از درون دروازه خارج کند.

درحالی که به وضوح شیرازه بازی ایران از هم پاشیده، روی سلسله‌ای از اشتباهات فردی هری کین با ارسال یک پاس عرضی، رحیم استرلینگ را در مقابل دروازه با حسینی تک به تک کرد تا این بازیکن با ضربه‌ای سرضرب گل سوم را وارد دروازه ایران کند.

روی حرکت انفرادی هری کین پشت محوطه جریمه، مرتضی پورعلی‌گنجی چاره‌ای جز خطا پیدا نکرد و در نهایت با کارت زرد مواجه شد.

در دقیقه 55 بازی روی توپ‌گیری مگوایر و در ادامه یک دو استرلینگ با هری کین، وینگر چلسی و زننده گل سوم بازی می‌توانست با حسینی تک به تک شود که مجید حسینی با یک تکل عالی توپ را دفع کرد.

در دقیقه شصت بازی سعید عزت الهی با یک شوت از راه دور قصد تهدید دروازه پیکفورد را داشت که توپش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

بوکایو ساکا در دقیقه 62 بازی بعد از چندبار سر توپ زدن در محوطه جریمه با یک ضربه زمینی دروازه ایران را برای چهارمین بار باز کرد.

مهدی طارمی در شصت و پنجمین دقیقه مسابقه توانست روی حرکت ترکیبی خوبی که از سمت راست و توسط محرمی آغاز شده بود، روی پاس علی قلی‌زاده دروازه پیکفورد را با یک ضربه زیرطاقی باز کند.

مارکوس رشفورد که در دقیقه 71 بازی به همراه فودن و گریلیش وارد زمین شدند، توانست روی پاس عرضی هری کین با اولین لمس توپش دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کند.

سردار آزمون در دقیقه 77 مسابقه به جای احمد نورالهی وارد زمین شد. با توجه به مصدومیت بیرانوند از ناحیه سر، تعویض این بازیکن جزو فرصت‌های پنج‌گانه تغییر محسوب نمی‌شود.

مهدی طارمی بعد از اعلام خطای پنالتی روی مرتضی پورعلی‌گنجی پس از بازبینی ویدیویی تصویر، با گل کردن توپ به اولین دوگله تاریخ ایران در جام های جهانی تبدیل شد

 

پس در نهایت با گل دوم ایران از نقطه پنالتی توسط طارمی بازی تلخ ایران -انگلیس با شکست 6-2 پایان یافت.

 

 

 

 


 

 


 


 


 

 

 


 

 

 

 

 

 

.

نظر شما