شناسهٔ خبر: 57254215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موافقت با کليات بخشنامه خط مشي‌هاي برنامه هفتم توسعه کشور

صاحب‌خبر -
موافقت با کليات بخشنامه خط مشي‌هاي برنامه هفتم توسعه کشور
خبرگزاری آریا-در نشست شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور، با کلیات بخشنامه خط مشی‌ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور، موافقت و مقرر شد در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه، این بخشنامه بازنگری و با نگاهی تحول‌آفرین، اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مخبر، دیروز یکشنبه در نشست شورای اقتصاد، بر لزوم توجه به پیشران‌های اقتصاد در برنامه هفتم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد دیجیتال، یکی از حوزه‌های پیشران اقتصاد است که بخش زیادی از آینده اقتصاد دنیا را شامل خواهد شد و ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌ها و به‌طور ویژه در برنامه‌های توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از سرفصل‌های اصلی باشد.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید برنامه هفتم توسعه کشور برنامه‌ای تحول‌آفرین باشد و حسن استفاده از دارایی‌های کشور که موضوعی مهم و ضروری است، در این برنامه مشهود باشد؛ به نحوی که بتوانیم بخشی از چالش‌ها و ناترازی‌ها را با استفاده از دارایی‌های کشور رفع کنیم.
مخبر با تأکید بر اهمیت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه، گفت: نیازمند ایجاد تحول اساسی، هم در بخش سرمایه‌گذاری و هم در بخش صرفه‌جویی منابع گاز کشور هستیم که تحقق این موضوعات با سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین و افزایش تولید و همزمان صرفه‌جویی در مصرف گاز از راه توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر، امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای صمت، نفت، کار، جهاد کشاورزی، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست حضور داشتند و خط مشی‌ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین، معاون سازمان برنامه و بودجه، گزارشی از نشست‌های برگزار شده برای تدوین رویکردهای برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کرد و گفت:‌ در تدوین برنامه هفتم توسعه، اولویت‌ها بر پایه سیاست‌های کلی برنامه هفتم، تعیین شده و اولویت اصلی پیشرفت اقتصادی کشور، توأم با عدالت است.
در این نشست، با کلیات بخشنامه خط مشی‌ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور، موافقت و مقرر شد در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه، این بخشنامه بازنگری و با نگاهی تحول‌آفرین، اصلاح شود.
سرمایه‌گذاری طرح ساخت خط لوله انتقال فرآورده رفسنجان ـ بیرجند ـ مشهد (خط لوله تابش) نیز از درخواست‌های وزارت نفت در این نشست بود که به تصویب رسید.

نظر شما