شناسهٔ خبر: 57232332 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرتاب‌های بلند بیرو، فقط برای اندازه‌گیری نیست

انتظار رو به پایان است و فردا تیم ملی در اولین بازی و مهمترین بازی گروهی به مصاف انگلیس، یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"،  این جام جهانی با جام جهانی های قبلی کمی برای تیم ملی متفاوت است، چرا که جدا از حضور شایسته به دنبال صعود به مرحله حذفی مسابقات است که تاکنون در فوتبال ایران سابقه نداشته است. اینبار حتی کارلوس کی‌روش هم از صعود به مرحله حذفی مسابقات حرف زده است. طبیعتا در چنین وضعیتی برنامه تیم ملی برای انتقال توپ در بازی با انگلیس جامع‌تر و زهردارتر خواهد بود. این ایده حتی می تواند بار حملات تیم حریف را از روی خط دفاعی ما کم کند و بیشتر به تیم ملی برای امتیازگیری کمک خواهد کرد.

یکی از بازیکنانی که می تواند در انتقال برای تیم ملی خوب عمل کند، علیرضا بیرانوند است. به خصوص زمانی که او توپ را مال خود می کند، دیدش نسبت به همه جای زمین کافی است و به سرعت می تواند توپ را به منطقه دلخواه با دست انتقال دهد. پرتاب های دست علیرضا بیرانوند تنها برای اندازه‌گیری و اینکه یک رکورد جالب توجه برای او ثبت شود، نیست، اگر این پرتاب ها منجر به ایجاد موقعیت برای تیم ملی نشود، فایده ای ندارد.

خرج کردن توپ به کناره‌ها در صورت حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در این مناطق، می تواند موجب ایجاد حملات خطرناک از سوی تیم ملی و حتی گل شود. در انتقال، رساندن سریع توپ به مهاجم و وینگرها مهم است و علی بیرو می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. او کافی است در هر نیمه و به فراخور شرایط بازی یک بار این کار را انجام دهد و کافی است تیم ملی در هر بازی روی یکی از این ضربات به گل برسد. چنین تاکتیکی حتی برای پیروزی هم کافی است.

نظر شما