شناسهٔ خبر: 57227506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

مدرسه ایرانی در ترکیه چالش بزرگ ایرانیان

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • شگفتانه دولت برای ولریز سهام عدالت دو برابری | سود سهام عدالت جدید شامل این افراد می شود
  • آخرین جزئیات درباره جاماندگان رتبه بندی معلمان | معلمان حسابشان را چک کنند
  • کاهش 30 هزار تومانی قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ کیلویی چند؟
  • جلف بازی نرگس محمدی با شیپور در خیابان های قطر | نرگس محمدی بخاطر پوشش دستگیر شد
برترین‌ها
  • اعتیاد باران کوثری علنی شد | بستری شدن باران کوثری در کمپ ترک اعتیاد صحت دارد؟ اعتیاد باران کوثری علنی شد | بستری شدن باران کوثری در کمپ ترک اعتیاد صحت دارد؟
  • سورپرایز همسر جدید بهنوش طباطبایی در خیابان | آقا چه خیابونو برای بهنوش خانم گلبارون کرده سورپرایز همسر جدید بهنوش طباطبایی در خیابان | آقا چه خیابونو برای بهنوش خانم گلبارون کرده
  • واریز وام فوری دولتی برای این دهک ها | وام فوری بلاعوض رئیسی برای این افراد واریز وام فوری دولتی برای این دهک ها | وام فوری بلاعوض رئیسی برای این افراد
  • رونمایی نرگس محمدی از عشق حدیدش | عشق جدید نرگس محمدی کیست؟ رونمایی نرگس محمدی از عشق حدیدش | عشق جدید نرگس محمدی کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

مدرسه ایرانی در ترکیه چالش بزرگ ایرانیان

امروزه مهاجرت و سکونت در کشورهای خارجی به یکی از دغدغه‌های اصلی ایرانیان تبدیل شده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به همراه خانواده مهاجرت کرده و فرزندان خود را از دوران کودکی با جامعه جدید وفق دهند. حتی ممکن است عده‌ای از افراد به سبب شغل خود، ماموریت‌های خارج‌ از کشور را به همراه خانواده خود تجربه کنند. در چنین شرایطی اگر مقصد شما کشور ترکیه باشد، با چالش تحصیل فرزندان خود مواجه خواهید بود. مدارس ایرانی در ترکیه دارای چالش‌هایی هستند که ممکن است تحصیل را برای فرزندان شما دشوار سازند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله یک جایگزین مناسب برای مدرسه ایرانی در ترکیه را به شما معرفی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

تحصیل ایرانیان در ترکیه

یکی از کشورهایی که مهاجرت ایرانیان را به فراوانی به خود می‌بیند، ترکیه است. این کشو‌ر به دلیل همسایگی با ایران و شرایط به نسبت ساده‌ای که برای مهاجرت نیاز دارد، مقصد بسیاری از ایرانی‌ها چه به صورت موقت و چه به صورت دائمی برشمرده می‌شود. امروزه عده زیادی از فارسی‌زبانان و خاصه ایرانیان در این کشور مشغول زندگی و کار و تحصیل هستند و می‌توانید تعداد قابل توجه آن‌ها را در برخی شهرهای این کشور مشاهده کنید. اگر از آن دسته افرادی باشید که به همراه خانواده مهاجرت می‌کنید، یکی از دغدغه‌های شما تحصیل فرزندان خانواده است. تحصیل در سطح دانشگاهی تا حدودی شبیه به سایر کشورهاست و دغدغه‌ای جدی را ایجاد نمی‌کند؛ اما چنان‌چه فرزند کوچک‌تر از ۱۸ سال داشته باشید، پیدا کردن یک مدرسه فارسی زبان در ترکیه سخت به نظر می‌رسد. ممکن است برخی از افراد کودکان خود را در مدارس ترکیه‌ای ثبت نام کنند تا با فرهنگ و زبان این جامعه رشد کنند؛ اما برای عده‌ای از افراد که به زبان و فرهنگ پارسی اهمیت می‌دهند، حضور فرزندانشان در مدارس ایرانی در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با چالش‌های مدرسه ایرانی در ترکیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

چالش های مدارس برای ایرانیان مقیم ترکیه

به طور کلی تحصیل در هر کشور خارجی برای ایرانیان می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. تحصیل در مدارس ترکیه‌ای فرزندان را از قرارگیری در محیطی با فرهنگ کشور خود محروم می‌سازد و درست در سنینی که شخصیت و افکار کودک شکل خواهند گرفت، آن‌ها منطبق با فرهنگ کشور ترکیه رشد می‌کنند. ممکن است ثبت نام کودکان در مدارس ایرانی را پیشنهاد کنید و آن را راه حلی ساده برای این مشکل بدانید؛ اما توجه داشته باشید که این مورد نیز با چالش‌هایی رو به رو است که بد نیست با آن‌ها آشنا باشید.

نخستین مشکلی که در مدارس ایرانی در ترکیه وجود دارد، تعداد کم آن‌هاست. طبیعتاً در هر کشور تحصیل به زبان رسمی همان کشور رایج است و برای سایر زبان‌ها، تعداد محدودی مدرسه تأسیس می‌شوند. بنابراین در ترکیه نیز تعداد زیادی از مدارس ایرانی وجود ندارد. همین مسئله باعث می‌شود که در صورت عدم وجود مدرسه ایرانی در منطقه‌ای که در آن سکونت دارید، مجبور به طی کردن مسافتی طولانی برای رسیدن به مدرسه باشید. همین مسئله یک چالش بزرگ برای ایرانیان مقیم ترکیه ایجاد کرده است. خانواده‌هایی که فرزندهای کوچک دارند، برای رساندن آن‌ها به مدرسه باید زمان زیادی صرف کنند و این باعث تداخل در مشاغل والدین و همچنین اذیت شدن کودک می‌شود.

مورد بعدی کیفیت مدارس ایرانی در ترکیه است. برای تأسیس یک مدرسه فارسی‌زبان، باید معلمین پایه‌های مختلف به شهر مورد نظر مهاجرت کرده باشند تا امکان تدریس آن‌ها در مدرسه ایرانی فراهم شود. حال اگر این تعداد مدرس در ترکیه یافت شوند نیز نمی‌توان از کیفیت مطلوب تدریس آن‌ها اطمینان حاصل کرد. بنابراین محدودیت در تعداد و عدم اطمینان از مطابقت مدرسین با انتظارات شما، باعث محدود شدن انتخابتان می‌شود. اگر با روش تدریس یک مدرس موافق نباشید، احتمالأ امکان جایگزینی نخواهید داشت. تمام این موارد لزوم پیدا کردن راه حلی کاربردی برای این موضوع را اثبات می‌کنند. در ادامه با معرفی مدرسه ایرانی ثمین، شما را با یک راه حل بی‌نظیر آشنا می‌کنیم.

images_1668243245.jpg

بهترین مدرسه ایرانی در ترکیه

با توجه به موارد و مشکلاتی که درباره مدرسه ایرانی در ترکیه بیان شد، شاید بهترین راه حل استفاده از آموزش مجازی و از راه دور باشد. امروزه آموزش مجازی با محاسن متعدد خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان دانش‌آموزان پیدا کند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای یادگیری موارد مختلف از آموزش مجازی بهره بگیرند. این نوع از آموزش تمام محدودیت‌های مکانی و زمانی را از بین برده و امکان دسترسی به بهترین اساتید را از هر نقطه از دنیا فراهم می‌سازد. اگرچه همچنان مزایایی برای آموزش حضوری بیان می‌شود، اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور بخش اعظم آموزش به آموزش مجازی تبدیل شود.

در ارتباط با تحصیل ایرانیان در مدرسه ایرانی در ترکیه نیز می‌توان با استفاده از مدارس آنلاین، تمام مشکلات و چالش‌های گفته شده را برطرف نمود. مدرسه آموزش مجازی « ثمین » مرکزی است که آموزش از راه دور را برای تمام پایه‌ها ارائه کرده و در نهایت با ارائه مدرک دیپلم آموزش و پرورش، این دوره را به پایان می‌رساند. اگر می‌خواهید دلیل برتری مدرسه آموزش مجازی ثمین نسبت به مدارس ایرانی در ترکیه را بدانید، بد نیست برخی از مزایای این گروه را با هم بررسی کنیم:

  • در مدرسه آموزش از راه دور ثمین مطالب کاملاً به روز و منطبق با آخرین تغییرات تدریس می‌شوند. تغییرات متعدد کتب درسی شرایطی را ایجاد می‌کنند که چاپ مجدد کتب هزینه‌بر خواهند بود و به همین دلیل ممکن است برخی از مدارس ایرانی در ترکیه از کتب قدیمی در تدریس استفاده کنند. در مدرسه ثمین با چنین اتفاقی مواجه نخواهید بود.

  • در مدارس مجازی امکان استفاده از متدهای نوین با استفاده از نرم افزارهای گوناگون وجود دارد. در مدرسه ثمین مدرسین از انواع تکنیک‌های هوشمند با استفاده از رایانه به یادگیری بیشتر دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

  • در مدرسه آنلاین ثمین پشتیبانی دائمی از دانش‌آموزان به عمل می‌آید و دائماً وضعیت تحصیلی آن‌ها به والدین گزارش خواهد شد.

  • شرکت در این مدرسه صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این نیازی به طی مسافت طولانی برای رسیدن به مدرسه نیست و می‌توانید به راحتی در منزل به یادگیری بپردازید و در نهایت نیز مدرک رسمی دیپلم را دریافت کنید.

تمام موارد فوق مدرسه آموزش مجازی ثمین را به یک انتخاب مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی ساکن ترکیه تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت مرکز آموزش از راه دور ثمین مراجعه کرده و با کارشناسان ارتباط بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی یک جایگزین مناسب برای مدارس ایرانی در ترکیه پرداختیم. جایگزینی که معایب مدارس دیگر را برطرف ساخته و علاوه بر این، مزایای کاربردی را به آن‌ها افزوده است. مرکز آموزش از راه دور ثمین انتخابی مناسب برای تحصیل فرزندان شما در ترکیه است که با ارائه جدیدترین متدهای آموزشی، کیفیت بالایی را در تدریس به شما ارائه می‌کند. ضمناً دریافت مدرک دیپلم رسمی نیز از این مدرسه امکان‌پذیر است. می‌توانید با مراجعه به سایت مدرسه مجازی ثمین اطلاعات بیشتری را در این خصوص دریافت کنید.

 

برچسب ها : مهاجرت به ترکیه,مدرسه مجازی,کلاس آنلاین,زبان ترکی,ترکیه

 

نظر شما