شناسهٔ خبر: 57224304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان:

صدور قطعنامه آژانس در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی ایران بود

صاحب‌خبر -
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با سید‌ بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری، گفت: به آقای بدرالبوسعیدی خوش‌آمد می‌گویم؛ روابط تهران و مسقط امروز نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی و صداقت در عرصه دیپلماسی است.
وی افزود: ما امروز موضوعات مختلف در حوزه مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادیم. آخرین توافقات آقای رئیسی و سلطان میثم را پیگیری کردیم. بسیار خرسندیم که توافقات و نیت و اراده رهبران دو کشور از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشدی فزاینده را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: همچنین از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران تشکر می‌کنیم.
وزیر اموزر خارجه کشورمان گفت: معتقدیم که کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. حضور نیروهای خارجی نظامی را تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه می‌دانیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون تعداد زیادی از شنا‌ورهای بدون سرنشین در آب‌های خلیج‌فارس در حال تردد هستند و مشکلات امنیتی منطقه را مضاعف کردند.
امیرعبداللهیان اظهار کرد: در روزها و هفته‌‌های گذشته دشمنان جمهوری اسلامی با دخالت‌های مکرر تلاش کردند وضعیت داخلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند؛ این اقدامات تا جایی پیش رفت که حملات تروریستی در شیراز و ایذه را شاهد بودیم. این حوادث را قویاً محکوم می‌کنیم و آن را در راستای تداوم فشار آمریکا علیه ایران می‌دانیم.
وی با اشاره به شرایط کنونی مردم یمن، افزود: مردم یمن نیز شرایط اسف‌باری را پشت سر می‌گذارند. شاهدیم که در هفته‌های گذشته آتش‌بس موقت در یمن تمدید نشده است. امیدواریم نسبت به آتش بس اقدام شود و مردم یمن از شرایط سخت کنونی خارج شوند. مقاومت مردم یمن در مقابل اشغال خارجی، ستودنی است.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد در حالی که دو هفته پیش، هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وین سفر کردند؛ در خصوص همکاری آژانس و ایران توافق کردند. دیداری با رافائل گروسی انجام گرفت اما به یکباره در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی و اعمال فشار حداکثری قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کردند؛ ما اقدام متقابل و موثر را انجام خواهیم داد؛ در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی‌مان پایبند خواهیم بود.

نظر شما