شناسهٔ خبر: 57221508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيشنهاد طرح سينما زيارت در مشهد

صاحب‌خبر -
پيشنهاد طرح سينما زيارت در مشهد
خبرگزاری آریا-رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی با استاندار این استان دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد خزاعی در این دیدار با اشاره به مزیت‌ها و تمایز‌های بارز استان خراسان رضوی و شهر مشهد گفت: این استان به عنوان پایگاهی معنوی و اعتقادی، تاثیر مهمی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و سینمایی دارد. همزمان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم 600 سالن سینما در کشور وجود داشت، اما براساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده تا خرداد ماه سال 1402، تعداد 200 سالن سینما در سراسر کشور به این ظرفیت اضافه خواهد شد که تاکنون بیش 100 سالن آن افتتاح شده است.
رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی نیز 35 سالن تا پایان سال به چرخه اکران اضافه خواهد شد. همچنین در زمینه توسعه زیرساخت‌ها تلاش ما در زمینه توسعه زیرساخت‌ها بر این است که تا پایان سال 1404 تعداد سالن‌های سینما در سراسر کشور به 1200 برسد که 2 برابر ظرفیت گذشته است.
وی عنوان کرد: در خراسان رضوی از تربت حیدریه، گناباد و نیشابور بازدید کرده و زیرساخت‌ها را بررسی کرده‌ایم. همچنین جلسات کارشناسی برای حل مشکلات شهرستان‌ها برگزار و درباره مناطقی که فاقد سینما هستند نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. بنا شد سینما‌های تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور احیا و مشکلات آن‌ها برطرف شود.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ظرفیت تردد 25 تا 30 میلیون زائر در طول سال پیشنهاد طراحی حرکتی با عنوان «سینما-زیارت» را مطرح و اظهار کرد: امکان نمایش برخی از آثار سینمایی مناسب همراه با زیرنویس برای زائران خارجی وجود دارد که مستلزم برنامه‌ریزی‌هایی برای این موضوع است تا شاهد تاثیرات معنوی آن باشیم. ویژگی منحصر به فرد خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور، وجود بارگاه منور امام هشتم حضرت امام رضا (ع) است و از این ظرفیت می‌تواند به منظور برگزار کننده جشنواره‌های سینمایی در حوزه زیارت و فیلم‌های معنوی و دینی بهره برد.
وی افزود: قرار است تا در سال 1402 برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تری در استان خراسان رضوی اجرا شود همچنین تا پایان سال‌جاری با ساخت 35 سالن سینما به ظرفیت سینما‌های خراسان رضوی افزوده شود.

نظر شما