شناسهٔ خبر: 57177062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول طرح معافیت مالیاتی مشاغل شدند

اردبیل- مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته از طرح معافیت مالیاتی مشاغل استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرزایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به سیاست داده محور سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: دولت به دنبال اعمال فشار به مردم برای اخذ مالیات نیست بلکه می‌خواهد شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت درآمدی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه برخورداری از هر نوع معافیت با نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته از طرح معافیت مالیاتی مشاغل استفاده کردند.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی با اقدام سیستماتیک، قابل پیشگیری است و یکی از دلایل تمکین در پرداخت مالیات در سال گذشته به علت اطلاع سازمان امور مالیاتی از میزان درآمد مشاغل بود.

میرازیی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز سازمان امور مالیاتی نقش مهمی بر عهده دارد و اگر سیاست مالیاتی درست عمل کند، بخش سرمایه‌گذاری نیز درست وارد عمل خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ حرمت مؤدیان مالیاتی گفت: در کنار کار حرفه‌ای، اخلاق و فرهنگ مالیاتی در جامعه را باید ارتقا داد تا مؤدیان با رضایت خاطر به پرداخت مالیات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم از زحمات «ابراهیم قلیزاده» قدردانی و «داریوش سرخانی مقدم» به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان اردبیل منصوب شد.

نظر شما