شناسهٔ خبر: 57148185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نیروی دریایی آمریکا: یک محموله «عظیم» مواد منفجره از ایران در خلیج عمان رهگیری شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد: یک محموله عظیم از مواد منفجره را در خلیج عمان شناسایی و توقیف کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد: یک کشتی ماهیگیری را که مقادیر زیادی مواد منفجره را قاچاق می‌کرد، هنگام عبور از ایران در مسیری در خلیج عمان که برای حمل سلاح به گروه حوثی‌های یمن استفاده می‌شود، رهگیری کرده است.

ناوگان پنجم در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ایالات متحده بیش از 70 تن پرکلرات آمونیوم را پیدا کردند که معمولاً برای ساخت سوخت موشک و مواد منفجره استفاده می شود.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که از سال 2015 با حوثی‌ها در یمن می‌جنگد، بارها ایران را به تامین تسلیحات برای این گروه متهم کرده است، اتهامی که تهران آن را رد می‌کند.

دریاسالار برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی، گفت: این مقدار انبوه مواد منفجره بود که برای سوخت بیش از 12 موشک بالستیک میان برد بسته به اندازه کافی بود.

وی افزود: انتقال غیرقانونی کمک های مرگبار از ایران بی توجه نمی ماند. این غیرمسئولانه، خطرناک است و منجر به خشونت و بی ثباتی در سراسر خاورمیانه می شود.

ایران فعلاً به این اتهام واکنش نشان نداده است.

ناوگان پنجم گفت: کشتی رهگیری شده دارای چهار خدمه یمنی بود و همچنین 100 تن کود اوره را حمل می کرد که در کشاورزی و همچنین برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود.

این منبع افزود: نیروهای آمریکایی روز یکشنبه این کشتی را در خلیج عمان غرق کردند زیرا برای کشتیرانی تجاری خطرناک تشخیص داده شده بود. خدمه آن نیز به گارد ساحلی یمن تحویل داده شدند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما