شناسهٔ خبر: 57130843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

عرضه ۲ برابری صنایع فولادی در بورس کالا

فاطمی امین، وزیر صمت گفت: عرضه صنایع فولادی در بورس کالا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دو برابری در این بازار همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی در عرصه صنعت و معدن با اشاره به عرضه دوبرابری صنایع فولادی در بورس کالا افزود: عرضه صنایع فولادی در بورس کالا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دو برابری در این بازار همراه بود.

وی تاکید کرد: تلاش وزارت صنعت معدن و تجارت در این است که بتواند تمامی زنجیره صنعت فولاد کشور را به بورس کالا بیاورد و همه بتوانند محصولات خود را در این بازار عرضه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تامین ماشین آلات صنعتی برای تولید کنندگان گفت: پارسال برای اولین بار معاونت ماشین آلات و تجهیزات صنایع و در وزارتخانه راه اندازی شد و به دلیل اهمیت این وزارتخانه به این موضوع که چالش‌های پیش روی برای ماشین آلات کشاورزی و راهسازی آغاز شده است و به تدریج برای سایر ماشین آلات هم در حال انجام است.

فاطمی امین افزود: قیمت گذاری دستوری خودروها در سال‌های گذشته با فشار شورای رقابت برای تعیین قیمت گذاری دستوری مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کرده بود که توانستیم برای نخستین بار در سال گذشته از این قیمت گذاری در حوزه خودرو خارج شویم.

وی ادامه داد: فهم مشترک از کل صنعت و چالش‌های آن نتیجه حضور انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در جلسات هم اندیشی است که با حضور تولیدکنندگان صنعتی و معدنی برگزار می‌شود.

وزیر صمت افزود: امسال ۲ ارز ۴۲۰۰ را حذف کردیم که یکی از آن‌ها برای نهادهای دامی مانند ذرت و جو بود و دیگر ارز ۴۲۰۰ تولیدکنندگان حذف شد.

فاطمی امین در ادامه اظهار داشت: با توجه به به التفاوت نرخ ارز در این زمینه امسال نرخ موقتی یک ساله‌ای را تعیین کردیم.

وی توضیح داد:حقوق گمرکی را که در اختیار مجلس بود یک درصد کردیم و سود بازرگانی که در اختیار دولت زیر ۳۵ و ۴۰ درصد را نصف کردیم که با این نرخ موقت یک ساله مشکلاتی ایجاد شد، اما از بحران عبور کردیم.

نظر شما