شناسهٔ خبر: 57122732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترکیه:دستگیری فردی متهم به قرار دادن بمب عامل انفجار در استانبول

صاحب‌خبر -
ترکیه:دستگیری فردی متهم به قرار دادن بمب عامل انفجار در استانبول
خبرگزاری آریا-سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه (دوشنبه 14 نوامبر 2022) حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را مسئول حمله روز یکشنبه در استانبول که حداقل شش کشته برجای گذاشت،دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از فرانس پرس،سویلو با اعلام دستگیری یک متهم به نصب بمب در خیابان استقلال گفت: بر اساس نتایج ما، سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان مسئول این حمله است.

روز یکشنبه بر اثر انفجار یک خیابان شلوغ در مرکز استانبول، شش نفر کشته و 81 نفر زخمی شدند، حادثه ای که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که توسط یک بمب شده و «بوی تروریسم» به مشام می رسد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر تایید کرده بود که انفجار بمب در یکی از خیابان های شلوغ استانبول دست کم شش کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشته است.

اردوغان خاطرنشان کرد که عاملان انفجار تروریستی در خیابان استقلال در مرکز استانبول مجازات مناسبی خواهند داشت و مقامات در تلاش برای شناسایی هویت آنها هستند.

وی تاکید کرد که طرف هایی که تلاش می کنند دولت ترکیه را تضعیف کنند و تروریسم را در آن گسترش دهند به جاه طلبی های خود نخواهند رسید و تروریسم به هدف خود نمی رسد.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، این بمب گذاری یک اقدام تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

نظر شما