شناسهٔ خبر: 57108456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون گردشگری استانداری فارس خبرداد؛

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی در تفرجگاه‌های استان فارس

شیراز- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی به منظور رفع مشکلات تفرجگاه‌های استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در جلسه شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس از واگذاری دو تفرجگاه تفریحی گردشگری مارگون و تنگ براق به اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد تا این دو تفرجگاه با هدف ساماندهی اصولی و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مجددا به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خاطرنشان کرد: در خصوص تفرجگاه تفریحی تنگ براق با توجه به اینکه بستر رودخانه تصرف شده است در صورتی که اتفاقی رخ دهد منجر به تلفات جانی خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در تفرجگاه تنگ براق اقلید تأسیساتی که به صورت غیر مجاز در بستر رودخانه ایجاد شده‌اند جمع‌آوری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین رفع مشکلات تفرجگاه‌های استان را نیارمند راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی دانست و نوید داد: در این خصوص ۱۰ دفتر تسهیل‌گری روستایی در راستای ساماندهی مناطق تفریحی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در خصوص ساماندهی تفرجگاه‌های تفریحی گردشگری استان، گفت: در حال حاضر بی‌نظمی که در خصوص این تفرجگاه‌ها وجود دارد به دلیل وجود دستگاه‌های اجرایی بسیاری است که نسبت به آن ادعای مالکیت دارند و با توجه به عدم رعایت حریم رودخانه در این تفرجگاه‌ها منجر به غرق شدن و فوت برخی از گردشگران می‌شود.

مؤید محسن‌نژاد افزود: اگر قرار است تکلیفی بر عهده میراث گذاشته شود، فرمانداران هر شهرستان باید بدانند که میراث فرهنگی باید اختیار کامل داشته باشد و هیچ کس حق دخالت در امور این دستگاه اجرایی نداشته باشد و قوانین سایر دستگاه‌ها هم اعلام شود.

وی بر ارائه اختیارات کامل به اداره کل استان تأکید کرد و در ادامه این جلسه نیز فرماندار شهرستان سپیدان در سخنانی در خصوص تفرجگاه مارگون، بیان کرد: تفرجگاه آبشار مارگون تا ۵ سال گذشته در اختیار مجموعه میراث فرهنگی بود و یک بودجه ملی داشت، اما این بودجه حذف شد و در حال حاضر زیرساخت‌ها و خدماتی که مقرر شد در این مکان احداث شود، رها شده است.

نظر شما