شناسهٔ خبر: 57100363 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اتمام حجت دولت با بانک‌های متخلف

بانک‌های عامل که براساس قانون جهش تولید مسکن به تعهدات خود عمل نکرده‌اند جریمه می‌شوند

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور با موضوع مسکن، مقرر شد بانک مرکزی اجرای تعهدات بانک‌های عامل را براساس قانون جهش تولید مسکن به‌صورت ویژه پیگیری کرده و بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند را مطابق با قانون جهش تولید مسکن جریمه کند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور عصر دیروز (شنبه) در جلسه‌ای که درخصوص مسکن برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات دولت جهت تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن، وزارت راه و شهر‌سازی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد سازوکار دقیق و زمان‌بندی شده واگذاری زمین به مردم را تا دو هفته آینده تدوین و در جلسه آتی ارائه کنند.
مخبر همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درخصوص مسائل و مشکلات پیش روی صدور پروانه ساخت مسکن، بر لزوم تدوین دستورالعملی دقیق برای حل این مسئله تاکید کرد و گفت: حل مسئله صدور پروانه ساخت باید به فوریت حل و فصل شود به نحوی که هیچ بهانه‌ای برای امتناع از صدور پروانه ساخت وجود نداشته باشد.
در این جلسه که وزرای راه و شهر‌سازی، نفت، علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، بر ضرورت احداث
۲۰۰ هزار واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی براساس تفاهم‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهر‌سازی تاکید و مقرر شد عملیات اجرایی آن آغاز و بازپرداخت اقساط تسهیلات مربوطه در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شود.
همچنین گزارشی از جلسات برگزارشده درخصوص تأمین تسهیلات ساخت مسکن ارائه و مقرر شد بانک مرکزی اجرای تعهدات بانک‌های عامل را براساس قانون جهش تولید مسکن به‌صورت ویژه پیگیری کرده و بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند را مطابق با قانون جهش تولید مسکن جریمه نمایند.
لازم به ذکر است در این جلسه وزارت راه و شهر‌سازی مأموریت یافت در حدود ۹۰۰ شهر که امکان تأمین زمین وجود دارد، اراضی را با هزینه صفر به‌صورت اجاره ۹۹ ساله برای ساخت مسکن تخصیص داده و در این زمینه با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اساتید دانشگاهی فاقد مسکن در اولویت قرار گیرند.

نظر شما