شناسهٔ خبر: 57098419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید

صاحب‌خبر - فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه  جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند و باید تقاص خون شهیدان را بدهند، اظهار داشت:آن‌ها ترسیده‌اند و مرتب به ما پیغام می‌دهند که نزنید. از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.
به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم فرمانده یگان موشکی سپاه، اظهار داشت: دشمنان این روزها آرزوهایشان را به هم گره زدند و به خیال خودشان همه راه‌ها را بستند؛ اما صورت‌هایشان به سنگ خورد. آن‌ها ناتوان هستند. ملت ایران متوقف نشده و در حال حرکت است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش دارد ایران را در درون کشور درگیر کند و نگاه ما را از افق‌های بلند به قلب تهران معطوف کند،اظهار داشت: در این شرایط ضدانقلاب را در اقلیم کردستان هدف قرار دادیم. در کرانه رود ارس رزمایش بزرگ برگزار کردیم، ماهواره‌بر پرتاب کردیم، سامانه موشکی باور ۳۷۳ را در برد ۳۰۰ کیلومتر آزمایش کردیم و روز گذشته هم اعلام کردیم که موشک جدیدی را توسعه دادیم که هیچ سپر موشکی توان مقابله با آن را ندارد.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: به دشمنان گفتیم آرامش‌تان را می‌گیریم؛ قطعا آرامش‌شان را خواهیم گرفت. اکنون چند شبانه‌روز است که آرامش ندارند و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.آن‌ها ترسیده‌اند و مرتب به ما پیغام می‌دهند که نزنید. از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.
وی خاطرنشان کرد: اما در خطوط مقدم، بخش کوچک فریب خورده از جوانان حضور دارند که درصدد جداسازی آن‌ها هستیم. رفتار ما با این افراد متفاوت است و مانند نجات غریق رفتار می‌کنیم؛ آن‌ها پاره‌های تن ما هستند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند که اگر یکی از ما را زدند، همه آن‌ها را خواهیم زد، اظهار داشت:شما قاسم ما را زدید، ما همه شما را خواهیم زد و از منطقه بیرون‌تان خواهیم کرد. ما دشمنان را از منطقه بیرون می‌اندازیم و دست آن‌ها را تا ابد از ایران دور خواهیم کرد. حال اگر مرد میدان هستید، پا جلو بگذارید و به میدان بیایید.
سردار سلامی ادامه داد: در آن زمان که دنیا ما را در حصار خود گرفته بود و ما هنوز قدرت تولید موشک‌های کوتاه برد هم نداشتیم، طهرانی‌مقدم و یارانش توانستند توازن را با شلیک موشک‌ها به بغداد برقرار کنند. آن‌ها در فرازهای سختِ ایران و اسلام راه گشودند، تاریخ ساختند و سرنوشت ملت ایران را تغییر دادند.
وی درخصوص طراحی و ساخت موشک‌های بالستیک برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی گفت: وقتی او برای زدن اهداف ثابت و متحرک در دریا برنامه‌ریزی می‌کرد، چنین چیزی در ذهن هیچ تئوریسین نظامی نبود. تصورش هم ممکن نبود که با موشک‌های مافوق صوت بتوان کشتی‌ها را هدف قرار داد. چند بار آزمایش انجام داد تا به نتیجه رسید.فرماندهان امروز ما در نیروی  هوافضای سپاه راه او را ادامه می‌دهند و پیشرفت‌های بسیاری حاصل کرده‌اند.
فرمانده کل سپاه به ویژگی‌های اخلاقی این شهید نیز اشاره کرد و بیان داشت: هنر طهرانی‌مقدم تنها در تاکتیک و تکنیکش نبود، بلکه در کنار همه شکوهی که می‌آفرید، بسیار صمیمی، خوش اخلاق، نیکورفتار، دوست داشتنی، ورزشکار و جوان‌دوست بود و با همه می‌جوشید. هیچ کس فکر نمی‌کرد، چنین کسی درصدد انهدام اسرائیل است.
وی خاطرنشان کرد: او رخ در نقاب کشید و با دست‌های شما در عرش بدرقه شد و جان عزیزش را از دست داد، اما آرزوها و یارانش همچنان زنده هستند و راه او در حال طی شدن است.

برچسب‌ها:

نظر شما