شناسهٔ خبر: 57083362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

قطعنامه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره همکاری ایران با آژانس

برخی منابع خبری گزارش دادند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال آن هستند که در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای....

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، برخی منابع خبری گزارش دادند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال آن هستند که در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را به تصویب برسانند که طبق آن پاسخ ایران درباره اورانیوم پیدا شده در سه منطقه از کشور را «ضروری و فوری» عنوان کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش‌نویس این قطعنامه امروز جمعه به سایر کشور‌های عضو ارسال شد و قرار است نشست دوره‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم روز چهارشنبه آینده برگزار شود.

در پیش‌نویس این کشور‌ها عنوان شده است: «شورای حکام تصمیم گرفته که اقدام ایران در عمل به تعهدات قانونی و انجام این اقدامات بدون تاخیر ضروری و فوری باشد.»

اقدامات درخواستی این کشور‌ها ارائه توضیحات کامل و جامعه از سوی ایران درباره ادعا‌های مطرح شده است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در ادامه ادعا‌های خود علیه کشورمان مدعی شد که به نتایج ملموسی با تهران نرسیده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت که ایران با سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور موافقت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما