شناسهٔ خبر: 57069888 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی وزارت صمت خبر داد

واگذاری بیش از ۲۷۰ هزار خودروی مادران در طرح جوانی جمعیت

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از واگذاری ۲۷۷ هزار و ۷۹۲ خودرو به مادران در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تخصیص خودرو به مادران دارای دو فرزند که فرزند دومشان بعد از ابلاغ قانون یعنی همان ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ متولد شدند تکلیف ویژه‌ای گذاشت که ۵۰ درصد از خودروهایی که مشمول قرعه کشی می‌شوند باید به مادران اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ما ۴۴۷ هزار مادر واجد شرایط داشتیم که ۳۷۴ هزار نفر شان ثبت نام کردند و از این تعداد ۲۷۷ هزار و ۷۹۲ نفر برنده شدند و ۱۲۲ هزار و ۹۷۵ نفر از مادران با پرداخت وجه، خودروشان را تحویل گرفتند و این دقیقا ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی بوده که در اختیار مادران قرار گرفته است.

قالیباف اضافه کرد:در راستای این قانون تکلیف درون وزارتخانه‌ای هم بر عهده وزارت صمت بود که هدیه ۱۰ میلیونی برای ازدواج، صاحب فرزند شدن ۵ میلیون و دور کاری از جمله موارد بر عهده وزارت صمت بوده است.

سخنگوی وزارت صمت همچنین از اعطای کارت اعتباری به زوج‌های جوان برای خرید لوازم خانگی داخلی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان را در قالب کارت‌های اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی داخلی به صورت اعتباری به همت تولید کنندگان و بانک‌ها به زوج‌های جوان اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی خرید لوازم خانگی از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌ها دایر است افزود: این نمایشگاه دائمی در استان‌ها هم بزودی برگزار خواهد شد.

قالیباف افزود: خودروهای مشمول قرعه کشی و خودروهای که در بورس پذیرش می‌شوند ابتدا ۵۰ درصد سهم جوانی جمعیت کسر می‌شود و ۵۰ درصد اضافه در بورس عرضه می‌شود بنابراین تحت هر شرایطی خودرو به مادران تعلق خواهد گرفت.

قالیباف گفت: ما قرعه کشی آخرمان در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو تقریبا یک ماه و نیم پیش برگزار شد و بنابراین الان قرعه کشی فقط در ایران خودرو برگزار می‌شود و عمده تقاضا هم برای خودروهای پژو پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ است که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی مشمول مادرانی است که در قانون جوانی جمعیت قید شده است.

نظر شما