شناسهٔ خبر: 5704384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

احیای آیین های اصیل عاشورایی زنده نگاه داشتن میراث حسینی است

سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با صدور اطلاعیه ای بر احیای مراسم و آیین های اصیل عاشورایی برای زنده نگاه داشتن میراث حسینی و صیانت از آن در مقابل بدعت ها و تحریف ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
احیای آیین های اصیل عاشورایی زنده نگاه داشتن میراث حسینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،
در بخشي از اين اطلاعیه آمده است :
" باز این چه شورش است که در خلق عالم است ..... باردیگر ماه خون و قیام در راه دین و انسانیت فرارسید، ماهی که بر بلندای قله تاریخ ، چهارده قرن است که سرود آزادگی را تکرار می کند....کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا....این روزها روزهای خیمه وتکیه است، روزهای تعزیه و سوگواری در رسای سالار شهیدان و ۷۲ تن ستاره درخشان آسمان شهادت، روزهایی به گستره ۱۴ قرن زندگی با آیین های عاشورایی ... و چه زیبا فرزند خلف سیدالشهدا(ع) می فرمود: " این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است " ؛ آن امام عزیز ، آن رهبر فقید چه هوشمندانه بر اهمیت پاسداشت قیام کربلا برای زنده نگهداشتن عاشورا تاکید می فرمود.
و امروز که بدعت ها و خرافات ، تحریف ها و انحرافات زندگی بشر را فرا گرفته است ، احیای آیین های اصیل عاشورایی ، ضرورتی است که فرهنگ عاشورا ومیراث حسین (ع) را از آسیب ها مصون می دارد. و بر یکایک ماست تا با تأسی از رهنمود های مکرر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، اصالت های فلسفه عزاداری را شناسایی کنیم و با تجلی مناسک و آیین های اصیل سوگواری ، ایام شهادت سیدالشهداء (ع) و یارانش را گرامی بداریم و با شرکت در مراسم بی آلایش عزاداری حسینی در مقابل بدعت ها و تحریف های مغایر با اهداف قیام امام حسین (ع) بایستیم.

نظر شما