شناسهٔ خبر: 57036057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

نماینده سابق مجلس:

دولت ترکیه و آذربایجان قره باغ را مامن تروریست‌ها کرده‌اند

نماینده سابق مجلس گفت:متاسفانه قره باغ در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته و دولت ترکیه و آذربایجان تروریست‌ها را آنجا جمع کرده و امکان آموزش و مانور به آنها داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با آناج در خصوص اطلاعیه وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه لیدر اصلی حادثه شاهچراغ تبعه آذربایجان بوده است، اظهار داشت: اگر مروری بر مصاحبه‌های دو سال گذشته من داشته باشید من به عنوان کسی که جمله قره باغ خاک اسلام است را از رهبری گرفتم، از آزادسازی قره باغ خوشحال و هم نگران شدم.

وی ادامه داد: متاسفانه قره باغ در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته و دولت ترکیه و آذربایجان تروریست‌ها را آنجا جمع کرده و امکان آموزش و مانور به آنها داده است. نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خباثت و نانجیبی دولت آذربایجان از ابتدا مشخص بود، ابراز داشت:دولت آذربایجان در هیچ مقطعی با مردم ایران همراه نبوده است، البته حساب مردم آذربایجان که مردمی نجیب، شریف و هم مسلک با ما هستند جداست اما دولت حاکم بر آذربایجان همسویی با مردم ندارد و همواره بنگاهی بر علیه ما بوده است.

وی ادامه داد: ما دولت آذربایجان را مقصر می‌دانیم زیرا باید آنها مشخص کنند که رابطه دستگاه حاکمیت با داعش چیست و این قضایا چه ارتباطی با آنها دارد. حقیقت‌پور تصریح کرد: موضوع بعدی در این حادثه اجتماع تفکرات سلفی در زمینه آموزش در ایران است که برای پرورش افکار فرسوده و جنایتکارانه از حوزه علمیه عبدالحمید استفاده می‌کنند در حالیکه ما بودیم که به عبدالحمید شخصیت دادیم و قبل از انقلاب کسی او را به حساب نمی آورد. وی با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف در حوزه عبدالحمید جمع شده‌اند، گفت: در این حوزه تعالیم سلفی گری و وهابی گری داده می‌شود و نتیجه آن را هم می‌بینیم. این فعال سیاسی با بیان اینکه حسابمان با آذربایجان باید شفاف شود، توضیح داد: آذربایجان باید نشان دهد ابزار حریف و رقیب ما نیست در حالیکه ما می‌بینیم که ابزار دشمن شده است و اگر به این منوال ادامه دهند تغییر صفحه سیاسی آذربایجان کار سختی نیست و فقط یک اراده می‌خواهد تا کسانی بر سر کار بیایند که هم احترام بلد باشند و هم ممنون دار جمهوری اسلامی باشد که به عنوان اولین کشور استقلال آنها را به رسمیت شناخت و میلیون‌ها دلار به آنها کمک کرد. وی ادامه داد: مقامات سیاسی و امنیتی ما نباید اجازه توسعه این رفتارهای آذربایجان را بدهند وگرنه مردم با قهر انقلابی هم جواب آذرباجیان را خواهند داد و هم غقلت برخی مسئولان را خواهند شکست. حقیقت‌پور در خصوص نقش اسرائیل در حادثه تروریستی شاهچراغ هم تصریح کرد:در قضایای سوریه تمام تروریست‌های زخمی در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا می‌شدند و سیستم‌های ارتباطی و امنیتی آنها از سوی رژیم صهیونیستی تامین می‌شد. هر اتفاقی که بر علیه جهان اسلام و انقلاب اسلامی رخ دهد حتما رد اسرائیل، آمریکا، انگلیس و عربستان در آن پیدا خواهد شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام حاصل اتاق فکر تروریستی این چهار کشور است و ما باید رویکردمان را نسبت به دولت دین فروش آذربایجان شفاف کنیم.

نظر شما