شناسهٔ خبر: 57009245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

خبرنگار بی بی سی فارسی در یک فایل صوتی از قصد شبکه فارسی زبان مورد حمایت سعودی برای تجزیه ایران سخن گفت

رسوایی ویرانی طلبان

صاحب‌خبر -
یکشنبه شب، یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود! این فایل لو رفته یکی از صریحترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.
در هفته‌های گذشته تریبون ایران اینترنشنال دائم در اختیار رهبرانی از احزاب تجزیه‌طلب کرد، عرب و بلوچ قرار داشت به‌طوری که در بیست روز اول آشوب‌ها بیش از 20 چهره تجزیه‌طلب جمعاً 50 بار در این رسانه مصاحبه کرده بودند! و البته بی‌بی‌سی هم از غائله تجزیه‌طلبی و پاره پاره کردن ایران و تشویق به اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی در ایران عقب نمانده است!
گویا گفتگو با تروریست‌ها در ناف لندن مجاز است شبکه‌ای که این روزها به پایگاه تروریستی تبدیل شده و به جای قلم شمشیر به دست گرفته تا در جنگ نیابتی از سوی عربستان با ایران نقش‌آفرینی کند.
با مرگ پادشاه عبدالله و با آمدن خانواده سلمان سیاست محافظه کاری عربستان کنار رفت و در سال 2015 سیاست‌های زاویه دار خود را در قبال ایران پیش گرفت. در همین راستا عربستان که در میدان توانایی رویارویی رزمی با ایران و جذب هواداران منطقه‌ای را نداشت، پروژه گران 300 میلیون دلاری را برای جنگ با ایران در حوزه نرم کلید زد.
در سال 93 همزمان با مذاکرات هسته‌ای که فضا برای کار سیاسی تنگ می‌شود عربستان به دنبال راه‌اندازی ایران اینترنشنال می‌رود. ترکی فیصل در سال 2016 در کنفرانس گروهک منافقین در پاریس و در دیدار با مریم رجوی علنا می‌گوید خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی هستم که در پی آن در 2017 دستور راه‌اندازی اینترنشنال صادر می‌شود. همچنان‌که ایران اینترنشنال در اوایل کار خود به دلیل پخش زنده گسترده یک راهپیمایی توسط مجاهدین خلق - منافقین- مورد انتقاد بسیاری از گروه‌ها و ایرانیان خارج از کشور قرار گرفت.
گاردین درباره فعالیت اینترنشنال و رابطه‌اش با عربستان سعودی نوشته است: شرکتی که ایران اینترنشنال را اداره می‌کند، مدیری به نام عادل عبدالکریم دارد که تبعه عربستان سعودی است. او رابطه کاری طولانی‌ای با مدیران سعودی داشته است که برخی از آنها با دربار سلطنتی ارتباط دارند، از جمله عبدالرحمن الراشد، که عضو هیات مدیره گروه تحقیقات و بازاریابی عربستان (SRMG)، بزرگترین شرکت انتشاراتی در خاورمیانه. منابع متعدد ادعا می‌کنند که راشد که مدیرکل سابق شبکه خبری العربیه متعلق به عربستان سعودی است نیز در عملیات و تامین مالی پشت سر ایران اینترنشنال دست داشته است.
کشوری که در قبال انتقاد از سلطنت مطلقه خود، تحمل صفر نشان می‌دهد، مانند آنچه در مورد جمال خاشقچی اتفاق افتاد و یا 15 سال حبس برای لایک کردن یک توئیت انتقادی، رسانه‌ای به زبان فارسی دیگر برای ترویج آزادی بیان، راه‌اندازی می‌کند!
هلدینگی که هم تولید گفتمان می‌کند هم نیرو می‌سازد، به دروغ اطلاعیه منتشر می‌کند اطلاعیه منافقین را به اسم اطلاعیه سفید منتشر می کند و در نقش یک سازمان تروریستی با تریبون دادن به گروهک‌های تجزیه‌طلب آنان را به عنوان مدافعان شعار زن، زندگی، آزادی معرفی کرده تا با استفاده از این نام به اهداف پشت پرده خود که تجزیه ایران است دست یایند.
شبکه اینترنشنال به عنوان یک پادگان نظامی عمل کرده که از همان ساعات اولیه مرگ مهسا امینی با فرمان اغتشاش و آتش وارد صحنه شده و بر تحریک مخاطبین و بزرگنمایی بحران درمناطق مختلف کشور متمرکز شد. همچنانکه وزارت اطلاعات اعلام کرد که قاطعانه اقدامات شبکه ایران اینترنشنال و کارکنان آن را مصداق همکاری با دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اقدامات تروریستی می‌داند.
اینترنشنال ثابت کرد که مجری سیاست کارفرمایش است و سیاست رسمی و اعلام شده واضح عربستان سعودی که از زبان بن سلمان در سال 2017 همزمان با راه اندازی این تلویزیون مطرح شد یعنی «کشاندن جنگ داخلی به ایران» را دنبال می‌کند.
نصراللهی: خاشقچی به دلیل افشای هزینه‌کرد عربستان برای ایران اینترنشنال تکه تکه شد
اکبر نصرالهی، استاد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با صبح نو در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش پررنگ رسانه ایران اینترنشنال در حوادث ایران و تجزیه‌طلبی کشور گفت: بن‌سلمان زمانی اقدام به تاسیس ایران اینترنشنال کرد که نتوانست جلوی نفوذ، پیشرفت و قدرت ایران را بگیرد.
همان زمان 250 میلیون دلار برای راه‌اندازی و توسعه این شبکه هزینه کرد اما هنوز برای خیلی از مردم واضح نبود که دلیل راه‌اندازی این شبکه با این هزینه هنگفت چیست و حالا با حضور پرقدرت این شبکه در راهبری اغتشاشات و ناآرامی‌ها مردم به خوبی متوجه می‌شوند. 46 روز از آغاز ناآرامی‌ها در کشور پس از فوت خانم مهسا امینی می‌گذارد و نقش این شبکه در بحران‌افزایی، استمرار خشونت در کشور و عصبانی کردن مسوولان و افراد درگیر در این بحران به خوبی مشخص شده است.
او ادامه داد: جمال خاشقچی به دلیل افشای هزینه‌کرد عربستان برای راه‌اندازی ایران اینترنشنال در روزنامه گاردین تکه تکه شده و در اسید حل شد. اتفاقی که بن سلمان بعد از یکسال آن را گردن نگرفت و وقتی هم گردن گرفت نقش خود را به کل منکر شد. اما در ماجرای مهسا امینی، تنها چند ساعت بعد از دستگیری او، فردی به نام سجاد خداکرمی از زندانیان فتنه 88 آن را خبری می‌کند. در شرایطی که هنوز مسوولان و مراجع قانونی اعلام نظر نکردند و این شبکه ماجرای فوق را قضاوت می‌کند. که در نهایت کبریت آتش ناآرامی‌ها را روشن کرده و این شرایط را رقم می‌زند.
این استاد ارتباطات تاکید می‌کند: چگونه است که با وجود اینکه نقش بن‌سلمان در جنایت جمال خاشقچی برای دنیا واضح و آشکار است، آن را گردن نمی‌گیرد اما ماجرای ایران تنها چند ساعت بعد تبدیل به یک خبر قطعی در رسانه سعودی ایران اینترنشنال می‌شود؟ فایل صوتی منتشر شده از رعنا رحیم‌پور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که در آن به نقش بی‌بدیل ایران اینترنشنال در تجزیه‌طلبی کشور اشاره می‌کند، تایید این نکته است که چه کسی و با چه اهدافی این رسانه را حمایت می‌کنند. در این فایل گفته می‌شود که به ایران اینترنشنال ماموریت داده شده که ایران را تجزیه کنند و با روسای احزاب ترک، لر و عرب وارد مذاکره شده و به آن‌ها تریبون بدهند. آن‌ها ایران تکه تکه شده را می‌خواهند.
نصراللهی اضافه کرد: خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که خود در رسانه‌ای کار می‌کند که تقریبا همان نقش ایران اینترنشنال را ایفا می‌کند، موضوع تجزیه‌طلبی این رسانه سعودی را فاش می‌کند. رسانه‌ای که در لندن مستقر است، هیچ‌گونه آگهی ندارد و قطعا محض رضای خدا موش نمی‌گیرد. هر یک سنت که برای این رسانه هزینه می‌شود قطعا برای هدف خاصی است که مردم حالا متوجه آن شده‌اند.
او ادامه داد: این رسانه راهبردی جز آنکه خشونت در کشور استمرار پیدا کند و شعارهای ساختارشکنانه سر داده شود، اعتراضات به سمت مراکز علمی راهنمایی شود و مسوولان عصبانی شوند، هیچ هدف دیگری ندارد. هدفی که تجزیه‌طلبی و نابودی ایران، گام آخر این سوژه‌یابی‌ها و مسئله‌سازی‌ها از دل اغتشاشات است. باید مسوولان راهبرد امن سازی، آرام‌سازی، عادی‌سازی و اقناع‌سازی را پیش بگیرند تا در نهایت ایران قوی بدرخشد و اهداف متعالی که در شان مردم و جمهوری اسلامی، به نتیجه برسد.

نظر شما