عصر ایران - بر اساس گزارشی که توسط "ورلد برند لب" (World Brand Lab)، شرکت مشاور بازاریابی دیجیتال و ارزشگذاری برند منتشر شد، برند خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) در صدر فهرست تاثیرگذارترین برندهای آسیا در سال 2022 قرار گرفته و پس از آن شرکت های چینی استیت گرید (State Grid) و تنسنت (Tencent) قرار گرفتند.
این فهرست که شامل 500 برند از 20 کشور و منطقه آسیا می شود، بر اساس شاخص های اصلی آنها شامل سهم بازار، وفاداری مصرف کننده و رهبری جهانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
بین 10 برند برتر، شش برند چینی، سه برند ژاپنی و یک برند از کره جنوبی دیده می شوند.
در فهرست تاثیرگذارترین برندهای آسیا 2022، چین با 214 برند بین تمام کشورها در جایگاه نخست قرار گرفته و پس از آن ژاپن با 133 برند و کره جنوبی با 49 برند در رده های بعدی قرار گرفتند.
در بازار آسیا، وفاداری مصرف کنندگان ملی از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. مصرف کنندگان ژاپنی با 81 درصد بالاترین وفاداری به برند ملی را دارند. کره با 72 درصد در رتبه دوم و چین با 66 درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.
در ادامه 10 برند برتر فهرست تاثیرگذارترین برندهای آسیا 2022 ارائه شده است.
10 - هوآوی – چین – فعال در زمینه شبکه های رایانه ای و ارتباطات
9 - سونی – ژاپن – فعال در زمینه لوازم الکترونیکی
8 - چاینا لایف – چین – فعال در زمینه خدمات مالی
7 - سامسونگ – کره جنوبی – فعال در زمینه لوازم الکترونیکی
6 - هوندا – ژاپن – فعال در زمینه تولید خودرو
5 - آیسیبیسی – چین – فعال در زمینه خدمات مالی
4 - هایر – چین – فعال در زمینه لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی
3 - تنسنت – چین – فعال زمینه فناوری اطلاعات
2 - استیت گرید – چین – فعال در زمینه انرژی
1 - تویوتا – ژاپن – فعال در زمینه تولید خودرو