شناسهٔ خبر: 56969155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

زلنسکی در واکنش به اظهارات امیرعبداللهیان: روزانه حداقل ۱۰ پهپاد ایرانی را سرنگون می‌کنیم/ واکنش آمریکا به اظهارات وزیر امور خارجه

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در واکنش به به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» گفت: تعداد پهپاد‌هایی که تهران به روسیه ارسال کرده محدود نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

وی در سخنانی مدعی شد: «نیروهای اوکراینی روزانه حداقل ۱۰ پپهاد ایرانی را سرنگون می‌کنند و تعداد پهپادهایی که تهران به روسیه ارسال کرده محدود نیستند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

***

واکنش رابرت مالی به اظهارات امیرعبداللهیان درباره پهپاد‌های ایرانی

رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا و نماینده ویژه این کشور در امور ایران به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره پهپادهای ایرانی واکنش نشان داد.

ولادیمیر زلنسکی,رئیس جمهور اوکراین

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران خواستار توقف جنگ روسیه و اوکراین و بازگشت طرفین به مذاکره است، تاکید کرد: پهپادهایی که به روسیه داده‌ایم مربوط به ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین است و اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود.

رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: این واقعیت ندارد.

این مقام آمریکایی  ادعا کرد: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ، نداد. آنها دهها فروند را همین تابستان منتقل کردند و نیروهای نظامی ایرانی اکنون با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روسیه کمک می‌کنند که از آنها علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کنند.

رابرت مالی ادعا کرد: آنها در مواجهه با شواهد و مدارک، به یک سیاست جدید نیاز دارند، نه یک داستان جدید.

نظر شما