شناسهٔ خبر: 56939329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و طنین لبیک یا خامنه‌ای در تهران

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در حالی امروز - جمعه - در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران و همزمان در ۹۰۰ شهر کشور آغاز شده است که اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط نوجوانان و جوانان و سر دادن ندای «لبیک یا خامنه‌ای» در مسیرهای راهپیمایی شور خاصی به مراسم امسال بخشیده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح امروز - جمعه - در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران و همزمان در ۹۰۰ شهر کشور با شعار محوری «حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم ضد استکباری با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، انزجار خود را از سیاست های خصمانه و استکباری نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار نشان دادند.
 
فریاد الله اکبر دانش آموزان در فضای خیابان طالقانی حاکم شده است و دانشجویان و شرکت کنندگان در مسیرهای راهپیمایی نیز با سر دادن شعار «الله اکبر» به سمت ساختمان لانه جاسوسی آمریکا حرکت کردند.
 
استقبال گروههای دانش آموزی و دانشجویی و اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ضدآمریکایی ۱۳ آبان، به قدری بود که از دقایق اولیه آغاز مراسم خیابان طالقانی در تهران مملو از جمعیت شده و میعادگاه ۱۳ آبان به محلی برای نمایش همدلی و اتحاد ایرانیان تبدیل شده بود.
 
همخوانی سرودهای انقلابی همچون «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو / خون جوانان ما می چکد از چنگ تو» و همچنین «الله اکبر خمینی رهبر» شور و حال سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی را به خیابان طالقانی به ارمغان آورد.
 
در این مراسم راهپیمایان با پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی در محکومیت آمریکا و ایادی استکبار انزجار خود را از نظام سلطه و در رأس آنها امریکا بیان داشتند. مردم در این مراسم پلاکاردهای در حمایت از نیروی انتظامی با عنوان نیروی انتظامی تشکر تشکر مدافعان حرم مدافعان امنیت را در دست داشتند. "پلیس ستون اصلی امنیت است" از دیگر نوشته های بود که در این مراسم بیشتر به چشم می خورد زیرا در حوادث اخیر اغتشاشات در کشور تعدادی از نیروی های امنیتی و انتظامی بدست اغتشاش گران به شهادت رسیدند.
 
شرکت کنندگان در مراسم ۱۳ آبان گفتند که ملت ایران با آگاهی از نقشه دشمنان در راه ایجاد فتنه، با اتحاد خود این توطئه ها را خنثی می کنند.
 
طنین ندای لبیک یا خامنه ای در تهران
 
اجرای سرود سلام فرمانده از سوی دهه نودی ها از دیگر برنامه های این مراسم بود که با شور و شوق فراوان و همخوانی شرکت کنندگان در مراسم اجرا شد و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم در گفت و گو با ایرنا، امروز را روز حماسه حضور و لبیک به ندای رهبر انقلاب دانستند.
 
شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و اجرای سرودهای انقلابی در روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی باعث شده بود تا صدا به صدا نرسد و مردم با تشویق نوجوانانی که سرود می‌خوانند آنان را همراهی می کردند.
 
ندای «لبیک یا خامنه‌ای» به طور مداوم از سوی راهپیمایان سر داده می شد و فضای اطراف لانه جاسوسی آمریکا را پر کرده بود.
 
برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر راهپیمایی
 
در مسیر راهپیمایی دانش آموزان غیور ایرانی در خیابان طالقانی، ایستگاه های صلواتی پذیرایی برپا شده و علاوه بر آن غرفه هایی نیز برای آشناسازی نسل نوجوان و جوان با سیاست های خصمانه هیات حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در یک قرن اخیر به نمایش در آمده بود.
 
بیشتر خانواده های تهرانی همراه با فرزندان دانش آموز و حتی کودک خود در راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شده بودند و پلاکاردهایی با مضامین ایران قوی- ایران من، پلیس ستون امنیت کشور است، انتظامی تشکر تشکر، مدافعان حرم حافظان امنیت، پلیس حمایتت می کنیم در دست داشتند.
 
در تهران و ۹۰۰ شهری که این راهپیمایی برگزار شد، مردم پس از انجام راهپیمایی به سمت میعادگاههای نماز جمعه به حرکت در آمدند.
 
همزمانی راهپیمایی امسال با هفتمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز بر اهمیت این رویداد ملی و انقلاب افزوده و حضور پرشور مردم آن را به روز همدلی و وحدت همراه با اجتماع بزرگ و خانوادگی ملت ایران تبدیل کرد.
 
در تهران این مراسم در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان طالقانی با اجرای برنامه های مختلف همچون اجرای سرود و تواشیح توسط گروههای دانش آموزی برگزار شد و آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سخنران اصلی این مراسم بود.
 
بیش از ۳۵۰۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس‌ داخلی و خارجی مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور را پوشش خبری دادند.
 
راهپیمایی مردمی ۱۳ آبان با قرائت قطعنامه سراسری به عنوان اعلام رسمی آخرین مواضع ملت ایران پایان یافت. راهپیمایان یوم‌الله ۱۳ آبان در این قطعنامه از قوای سه گانه خواستند ضمن مقابله مستمر با فتنه انگیزی ها و اخلالگری ها، زمینه را برای استفاده از توان و ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور کشور فراهم کرده و با رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، صف معترضان را از مغرضان جدا و راهکارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما