شناسهٔ خبر: 56933106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد دیه اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۲۲میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل

اردبیل- رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: با همکاری خیرین و مساعدت ستاد دیه، بیش از ۲۲ میلیارد تومان در یک ماه اخیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کریم الله محبوبی اُناری عصر پنجشنبه در جشن گلریزان که به مناسبت میلاد امام حسن عسگری (ع) در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از اصلی‌ترین رویکردها و برنامه‌های ستاد دیه و خیرین است که در این زمینه گام‌های جدی و اساسی نیز برداشته شده است.

وی تصریح کرد: امروز به میمنت میلاد امام حسن عسگری (ع) با کمک خیرین و ستاد دیه ۱۲ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد که مستحق آزادی بودند، مساعدت و بستر بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان مهیا شده است.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: قرار است در روزهای آینده نیز ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با هزینه‌کرد هفت میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

محبوبی افزود: بخشی از این منابع توسط ستاد دیه و در قالب کمک‌های بلاعوض تأمین شده و بخش دیگری نیز از طریق پرداخت تسهیلات به خانواده‌های این زندانیان و یا گذشت شکات تأمین شده تا زمینه آزادی زندانیان فراهم آید.

وی جایگاه پنجم استان را در فعالیت‌های مستمر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ستاد دیه استان با عملکرد مناسب موفق شده تا در ردیف پنج استان برتر در این حوزه قرار گیرد.

محبوبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از رویکردهای اصلی این ستاد کمک به آزادی بانوان زندانی جرایم غیرعمد است که در این زمینه اقدامات مؤثر و قابل تحسینی شروع شده است.

وی بیان کرد: زندان جای مادران و زنان رشید این مرز و بوم نیست و قطعاً بخشی از کمک خیرین و ستاد دیه صرف آزادی این زندانیان می‌شود.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا اقدامات مؤثری را در کمک و مساعدت به خانواده‌های این زندانیان انجام دهیم تا بدون دغدغه و مشکل بتوانند فرصت‌ةای در کنار خانواده بودن را قدر دانسته و از آن بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم در کنار آزادی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد، از خیرین و مشارکت‌کنندگان در برنامه‌های جشن گلریزان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما