شناسهٔ خبر: 56892287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تولید سایپا به حالت عادی برگشت

سایپا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۸۹هزار خودرو به مشتریان خود واگذار کرده است. ۵۵هزار خودرو هم تکمیل شده که ۴۰هزار دستگاه پلاک شده و در فرآیند واگذاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار فروش سایپا در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به نقل از صداوسیما، ­مدیرعامل گروه خودروسازی ساپیا در هفدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودروی تهران گفت: در ۵ ماه اخیر تولید روزانه در گروه خودروی‌سازی ساپپا حالت عادی داشته، به گونه‌ای که تولید با بالاترین ظرفیت و با بهره‌وری ۹۸درصد، انجام می‌شود.

محمدعلی تیموری افزود: از ابتدای امسال تاکنون به غیر از ۲۸۹هزار خودرویی که تحویل مشتری داده شده است، ۵۵هزار خودرو هم تکمیل شده که ۴۰هزار دستگاه پلاک شده و در فرآیند واگذاری است، اما به‌علت زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، واگذاری آن با تاخیر مواجه شده است.

تیموری گفت: ارزش بازار لوزام یدکی در ایران بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان در سال است که سهم سایپا کمتر از ۲هزار میلیارد تومان بوده است. امسال هدف‌گذاری کردیم سهم بازار را به بیش از ۷هزار میلیارد تومان برسانیم و هدف اصلی عرضه کالا و قطعات استاندارد به بازار و جلوگیری از ورود کالای قاچاق بی‌کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۶میلیون خودرو در جاده‌های کشور تردد دارند افزود: از این تعداد فقط ۲میلیون خودرو در فرآیند ضمانت‌نامه قرار دارند و با بهره‌مندی از شبکه خدمات پس از فروش از لوازم یدکی و قطعات استاندارد استفاده می‌کنند، اما مالکان ۲۴میلیون خودرو به‌علت نداشتن دانش کافی از قطعات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به ناایمن شدن خودرو شود.

تولیدات سایپا وارداتی نیست

مدیرعامل گروه خودروسازی ساپیا گفت: هدف‌گذاری کردیم ۲۰هزار میلیارد تومان لوازم یدکی با کیفیت و با قیمت مناسب تامین و به بازار عرضه کنیم تا از وورد کالای قاچاق جلوگیری شود.

محمدعلی تیموری افزود: با تلاش قطعه‌سازان امسال سقف جدیدی در تولید قطعات ثبت شده است.

تیموری افزود: تولیدات سایپا، یه‌هیچ عنوان مونتاژی یا وارداتی نیست بلکه همه خودرو‌ها با ساخت داخل بیش از ۹۰درصدی توسط زنجیره قطعه‌سازی داخلی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرحِ راهبردیِ هم‌افزاییِ دو خودروساز، قطعه‌سازی را با ایران خودرو به‌صورت مشترک انجام می‌دهیم تا بتوانیم سربار‌های قطعه‌سازان را کاهش دهیم.

نظر شما