شناسهٔ خبر: 56874930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

بخش اصلی از پهنای باند در اختیار نرم‌افزارهای داخلی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه روز گذشته این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیروز با دو دستور برگزار شد. 

وی ادامه داد: در بخش اول جلسه روزگذشته، آقای لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت و توصیح داد که پس از شرایط اخیر، نرم افزارهای داخلی از لحاظ فنی توانسته‌اند نیازهای بخش زیادی از جامعه را پاسخ بدهند و طبیعتا کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته است و در نتیجه بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته است. 

عمویی ادامه داد: لاجوردی برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کسب‌و‌کارهای داخلی در نرم‌افزارهای بومی را هم تشریح کردکه از جمله آنها ارائه امکانات ویژه فروشگاهی و امکان کسب‌درآمد در ازای تولید محتوا و اقدامات مشابه در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بود.

نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: در بخش دوم جلسه کمیسیون، رسیدگی به بخشی از طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در بندهای «ت» تا «چ» ماده یک این طرح ادامه یافت. 

وی افزود: بر اساس موارد مورد بررسی، امنیت فیزیکی اماکن و اسناد قضایی و امنیت فردی زندانیان و متهمان در مراجع قضایی بر عهده این سازمان خواهد بود. 

نماینده تهران در پایان تصریح کرد: رسیدگی به سایر بندها و مواد این طرح در کمیسیون در هفته های آینده ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایلنا

برچسب‌ها:

نظر شما