شناسهٔ خبر: 56862540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اعلام شد

یک نماینده مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز 900 هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است.

صاحب‌خبر -

مجلس افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را بررسی می کند و طبق گفته حاجی بابایی این افزایش حقوق یک میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی صحبت‌های مهمی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان انجام داده است که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

*طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله‌مندی حدود 200 هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند 100 هزار تومان و همچنین فوق‌العاده ویژه پرداخت خواهد شد.

*بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد میزان افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه خواهد بود.

*اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق‌العاده ویژه است.

*دولت در لایحه آورده بود که تا 35 درصد برای فوق‌العاده به هرجایی خواست اضافه کند اما این میزان در قانون تا 50 درصد قید شده است.

* برخی فوق‌العاده ویژه 50 درصد را گرفته و برخی نگرفته‌اند. برای رفع این مشکل ما عین قانون را آوردیم به این شکل که دولت می‌تواند با اعتبارات در اختیارش تا 50 درصد فوق‌العاده ویژه لحاظ کند.

*در ابتدای سال 20 درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز 30 درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش 50 درصد حقوق می‌شوند.

*اسفند سال گذشته 30 درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شد که این میزان را کاهش داده و برگرداندند. لذا ما افزایش 15 درصدی حقوق برای اعضای هیات علمی لحاظ کردیم.

*قرار شد بند یک این لایحه یعنی میزان افزایش حقوق شاغلان مشمول شرکت‌های دولتی هم بشود همچنین حق اولاد و حق عائله مندی هم به نهادهای عمومی غیر دولتی داده می‌شود.

*میزان افزایش حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه آنها به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است؛ اگر این قانون از اول شهریور اجرا می‌شد این پنج درصد به بازنشسته‌ها داده نمی‌شد به همین دلیل اجرای قانون از اول مهر ماه شده است.

*بازنشستگان بدانند که هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم نبوده است. ما نمی‌توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.

*آنهایی که از ابتدای سال مشمول 57 درصد و 38 درصد افزایش حقوق نشده‌اند این افزایش حقوق شامل آنها خواهد شد.

*فردی قرارداد کار معین و زیر نظر تامین اجتماعی داشته اما در شهرداری کار می‌کرده و 38 درصد افزایش حقوق را نداشته، این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد.

نظر شما