شناسهٔ خبر: 56838823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

اردوغان: قانون اساسی جدید ترکیه هفته آینده به مجلس می‌رود

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آماده شدن بسته قانون اساسی جدید در دولت برای ارائه به مجلس گفت: این قانون اساسی جدید ثبات کشورمان را تقویت می‌کند، رفاه ملت‌مان را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست حزب عدالت و توسعه که در سالن ورزشی آنکارا برگزار شد، گفت: «قرن ترکیه» نام انقلابی است که دموکراسی، پیشرفت، صلح و رفاه را به تمامی مناطق جهان با خود خواهد برد. ترکیه در سده جدید، سیاست وحدت به جای هویت، سیاست یکپارچگی به جای قطبی‌سازی، سیاست آغوش باز به جای انکار را جامه عمل خواهد پوشاند.
 وی با اشاره به اهداف ترکیه در قرن جدید گفت: چشم انداز «قرن ترکیه» را با قرار دادن ترکیه در بین 10 کشور بزرگ در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فناوری، نظامی و دیپلماتیک ارتقا خواهیم داد.
 اردوغان با اشاره به اینکه در این برهه که جهان با چالش‌های حیاتی مواجه است، ما می‌خواهیم قرن جدید جمهوری خود را با عصر جدید ترکیه آغاز کنیم، گفت که این قرن، قرن موفقیت کشور در همه زمینه‌ها خواهد بود.
 این در حالیست که ترکیه اکنون با مشکلات اقتصادی بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند و تورم در این کشور طی 25 سال گذشته بی سابقه بوده است.
 
 - قانون اساسی جدید ترکیه
 اردوغان در ادامه سخنانش گفت: تهیه قانون اساسی در تطابق کامل با اراده ملی برای کشورمان از اهداف چشم‌انداز «قرن ترکیه» است. مصمم هستیم با تدوین این قانون اساسی جدید به روشی که شایسته عصر جدید ترکیه است، سپس با تصویب در مجلس و موافقت ملتمان آن را اجرایی کنیم.
 اردوغان در باره تغییر قانون اساسی در مورد حجاب نیز اظهار داشت: این طرح را هفته آینده به مجلس ارایه داده و زمینه رفع همیشگی آن را تامین می‌کنیم. با این تغییرات همه حقوق زنان حفظ شده و همچنین نهاد خانواده‌ در کشورمان را از تهدید جریان‌های انحرافی محافظت می‌کنیم.
 وی افزود: این قانون اساسی جدید ثبات کشورمان را تقویت می‌کند، رفاه ملت‌مان را افزایش می‌دهد، حاکمیت قانون، کثرت گرایی، عدالت و برابری را تقویت و آزادی‌های هر یک از شهروندان را تضمین می‌کند و جوانانمان را قادر می‌سازد تا به آینده خود نگاه کنند.
 - تداوم اجرای پروژه‌های کلان
 اردوغان همچنین در سخنرانی دیگری با بیان اینکه در دریای سیاه 540 میلیارد مترمکعب گاز کشف کرده‌اند، گفت: ان‌شاالله مژده‌های جدید در زمینه انرژی را با ملت‌مان در میان خواهیم گذاشت.
 وی در خصوص روابط و همکاری با روسیه در زمینه انرژی نیز گفت: در نتیجه مذاکراتمان با روسیه، امیدوارم گاز طبیعی روسیه را از طریق خط لوله ترک‌استریم، از ترکیه به اروپا منتقل کنیم.
 رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: به زودی طرح کانال استانبول را آغاز کرده و تنگه استانبول را از خطرات زیست محیطی نجات می‌دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما