شناسهٔ خبر: 56830131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پیش‌بینی بارانی شدن 12 استان و کاهش 4 تا 6 درجه دمای هوا در نوار شمالی کشور

رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در ۱۰ استان کشور طی امروز، از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا سه شنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان به ایسنا گفت: روز شنبه بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد. همچنین در این روز بارش در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت و در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
به گفته ضیائیان، یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و نیز غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با پیش‌بینی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی طی دوشنبه، درباره وضعیت جوی کشور در روز سه شنبه بیان داشت: سه شنبه گستره بارش علاوه‌بر مناطق فوق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق را نیز فرا می‌گیرد. همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه دمای هوای شنبه بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد، افزود: سرعت وزش باد دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و نیز سه شنبه علاوه‌بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک نیز همراه خواهد بود.

نظر شما