شناسهٔ خبر: 56824475 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تولید ماهانه ۶ میلیون واحد سرم تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید ماهانه ۶ میلیون واحد سرم تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به سهم ۳۰ درصدی هلدینگ تیپیکو از شبکه تولید و توزیع داروی کشور گفت: شرکت کارخانجات داروپخش متعلق به شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی درمقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد رشد در تولید دارو داشته و ظرفیت اسمی این مجموعه بستر خودکفایی را فراهم کرده و امکان توسعه صادرات نیز وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا در کشور تاکید کرد: با دستور ریاست جمهور، کمبود دارو در کشور با تولید و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم تامین خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی تولید دارو در کشور افزود: تا پایان سال از تولید ماهانه ۳ میلیون واحد سرم به نزدیک به ۶ میلیون خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های مختلف تولید در زمینه وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفتگو پرداخت.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعیشستا نیز در این بازدید با بیان اینکه هلدینگ تیپیکو نقطه اتکای تامین داروی کشور است، گفت: از ابتدای سال تاکنون به افزایش دوبرابری تولید دارو دست یافته‌ایم.

ابراهیم بازیان افزود: ۵۰ درصد از مواد اولیه پیش‌ساز داروی کشور در مجموعه شستا تولید می‌شود.

نظر شما