شناسهٔ خبر: 56821075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

گسترش تجارت دوجانبه روسیه و چین

وزارت اقتصاد روسیه پیش بینی کرد که تجارت با چین در سال ۲۰۲۳ تا رقم ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد روسیه پیش بینی کرد که تجارت با چین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. پاول کالمیچک افزود: محموله‌هایی از طریق گذرگاه‌های موتوری و ریلی در مرز روسیه و چین برای گسترش تجارت دوجانبه حرکت می‌کنند. روز چهارشنبه کالمیچک، مدیر بخش وزارت توسعه اقتصادی روسیه گفت: گردش مالی تجاری دوجانبه بین روسیه و چین می‌تواند از ۱۷۰ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود بهای تمام شده تجارت متقابل تا پایان سال بیشتر از سطح ۱۷۰ میلیارد دلار باشد و در صورت حفظ نرخ‌های رشد فعلی، هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری در اوایل سال آینده محقق خواهد شد. این مقام افزود: برای گسترش تجارت دوجانبه، نیاز به تأمین محموله‌هایی وجود دارد که از طریق گذرگاه‌های موتوری و ریلی در مرز روسیه و چین حرکت می‌کنند.

پیش‌تر اداره اصلی گمرک چین اعلام کرد: گردش تجاری بین روسیه و چین با ۳۲.۵ درصد افزایش سالانه به ۱۳۶.۰۸ میلیارد دلار در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ رسیده است. نفت خام، گاز طبیعی و زغال سنگ حدود ۷۰ درصد از ارزش کالاهای وارداتی چین از روسیه را تشکیل می‌دهند. سایر اقلام کلیدی صادراتی روسیه شامل مس و سنگ مس، چوب، سوخت و غذاهای دریایی است. چین طیف گسترده‌ای از محصولات را به روسیه صادر می‌کند که سهم قابل توجهی را گوشی‌های هوشمند، تجهیزات صنعتی و تخصصی، اسباب بازی، کفش، وسایل نقلیه، تهویه مطبوع و رایانه به خود اختصاص داده است.

نظر شما